انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

اجرای آبیاری تحت فشار سطح زیر کشت اراضی کشاورزی ورامین را افزایش داده است

مدیر جهاد کشاورزی ورامین گفت: با اجرای سیستم های آبیاری نوین در بیش از 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و مدیریت مصرف آب، سطح زیر کشت اراضی کشاورزی ورامین افزایش یافت.

محمدحسین تاجیک اظهارکرد: شهرستان ورامین، بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت های آبی، بیش از نیمی از این اراضی زیر کشت نمی رود.
وی افزود: کاهش میزان بارش نزولات جوی، افت سطح آب های زیر زمینی و عدم تخصیص حق آبه دشت ورامین از سد ماملو باعث شده تا بسیاری از اراضی حاصلخیز ورامین بدون کشت رها شود.
وی بیان کرد: دولت های یازدهم و دوازدهم به منظور حمایت از بخش کشاورزی و مدیریت مصرف آب ، اعتبارات و تسهیلات ویژه ای را در اختیار کشاورزان قرار داده تا آن ها با تغییر سیستم های آبیاری از غرقابی به نوین اختصاص ، از آب موجود به بهترین نحو استفاده کنند.
تاجیک بیان کرد: با اقدامات ترویجی و تشویق کشاورزان به استفاده از شیوه ها نوین آبیاری ، تاکنون 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند که این امر باعث شده تا در سال زراعی پیش رو بیش از 2 هزار و 500 هکتار به سطح زیر کشت اراضی ورامین افزوده شود.
وی سطح زیر کشت اراضی دشت ورامین را پیش از این ، 37 هزار هکتار اعلام کرد.
مدیرجهاد کشاورزی ورامین تصریح کرد: کشاورزان می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی و ارائه درخواست، از تسهیلات مناسبی که دولت در اختیار آن ها قرار می دهد استفاده کرده و بامدیریت مصرف آب، به سطح زیر کشت اراضی خود بیافزایند..

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت