انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

اجرای 22طرح پتروشیمی در بندر ماهشهر

22طرح توسعه ای پتروشیمی در بندر ماهشهر با سرمایه گذاری یک میلیارد و 600میلیون دلار در دست اجراست.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، به نقل از بلاغ، سید امید شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) افزود : این طرح ها با پیشرفت 20تا 90درصد با اشتغال زایی 5هزار نفر دریک تا 3سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی ارزش تولیدات سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر را 7میلیارد دلار در سال بیان کرد و افزود: 30 هزارنیروی کار در این منطقه ساحلی بندری مشغول به کار هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر درادامه گفت: مطالعات 60طرح صنایع پائین دستی پتروشیمی اغاز شده است که پیش بینی می شود با اجرا و بهره برداری از این طرح ها در برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی کشور 15هزار فرصت شغلی جدید در ماهشهر به وجود آید.

شهیدی نیا تصریح کرد : با توجه به ظرفیت های صادراتی در بندر ماهشهر و معافیت های مالیاتی این منطقه، بازده اقتصادی این طرح ها بیش از 30 درصد است.

وی به مزیت های نسبی صنعت پتروشیمی در بندر ماهشهر اشاره کرد و افزود: با توجه به دسترسی آسان به خوراک مورد نیاز پتروشیمی ها و دسترسی به بازار صادراتی از طریق بندر ماهشهر و همچنین نیروی کار مناسب، چشم انداز خوبی برای اشتغال مولد در این منطقه بندری به وجود آمده است.

وی به گشایش هایی که پس از برجام در صنعت پتروشیمی بندر ماهشهر به ویژه در صادرات محصولات پتروشیمی ایجاد شده است، افزود: هم اکنون مجموع تولیدات پتروشیمی در بندر ماهشهر حدود 26میلیون تن معادل 44 درصد تولیدات صنعت پتروشیمی کشور است .

وی ابرازامیدواری کرد: با بهره برداری از واحدهای توسعه ای صنعت پتروشیمی، معضل بیکاری در بندر ماهشهر به شدت کاهش یابد.

ماهشهر بزرگ ترین قطب تولید محصولات پتروشیمی در کشور و خاورمیانه است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت