انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

اختصاص ۹۰۰ میلیارد ریال برای اجرای سامانه های نوین آبیاری

قائم مقام رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برای ساماندهی سیستم بهره برداری از آب کشاورزی در قالب سامانه های نوین مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از روابط عمومی این سازمان، اکبر فتحی روز یکشنبه در همایش کشت پاییزه و مدیریت بیماری باکتریایی لکه نواری گندم در تبریز از مدیران نظام صنفی کشاورزی و خانه کشاورز خواست برای همراه سازی کشاورزان در جهت جذب این اعتبار تلاش کنند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد زراعت گندم در استان به صورت دیم است، گفت: با توجه به اینکه تمام نیازهای دیم اعم از کود، بذر، کاشت، داشت و برداشت متفاوت با زراعت آبی است بنابراین نگاهمان باید متفاوت باشد و تمامی تشکل های نظام مهندسی و سازمان باید یافته های علمی را در این خصوص به مزارع کشاورزی انتقال دهند.

وی با بیان اینکه مشکلات صنعت بیمه محصولات کشاورزی باعث ناامیدی کشاورزان شده است، ادامه داد: باید در این خصوص تجدیدنظر شود تا اعتماد کشاورزان به صنعت بیمه محصولات کشاورزی بیش از پیش افزایش یابد.

در این همایش مسائل و مشکلات اصلی کشاورزان در خصوص کشت پاییزه گندم، پرداخت بهاء گندم خریداری شده، تهیه بذر و کود مورد نیاز مزارع غلات در قالب کارگاه تخصصی مطرح و راهکارهای مناسب توسط مدیران و کارشناسان سازمان ارائه شد.

مساحت کل اراضی کشاورزی استان یک میلیون و ۲۲۲ هزار هکتار است که از این میزان ۸۰۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت دیم و ۲۹۴ هزار هکتار نیز اراضی زیر کشت آبی است؛ اراضی زیر کشت محصولات دائمی نیز ۱۲۳ هزار هکتار وسعت دارد.

۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قابلیت تجهیز به سامانه های نوین آبیاری را دارند که تا زمان حاضر ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به این سامانه ها مجهز شده است.

سامانه های نوین آبیاری به دو روش بارانی و قطره ای موجب افزایش بهره وری از ۵۰ تا ۸۰ درصد می شود.

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت