انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

اختصاص 32 هزار میلیارد ریالی برای توسعه آبیاری تحت فشار کشور

مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری طرح ساماندهی نوین آبیاری کشور گفت: امسال 32 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سامانه های آبیاری کشور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و بودجه سنواتی پیش بینی شده است.

عباس زارع عصر یکشنبه در آیین افتتاح طرح آبیاری تحت فشار شهرستان فاریاب در جنوب استان کرمان افزود: امسال 190هزار هکتار از اراضی کشور به آبیاری تحت فشار مجهز می شوند.
وی بیان کرد: یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی توسعه سامانه های نوین آبیاری است که با اجرای صحیح این طرح در هر هکتار چهارهزار و 400 مترمکعب آب صرفه جویی می شود.
وی تصریح کرد: آبیاری تحت فشار حداقل 30 درصد افزایش تولید و 25 درصد کاهش سم، کود ونهادهای کشاورزی را به دنبال دارد.
مجری طرح ساماندهی نوین آبیاری کشور اظهار کرد: جنوب کرمان رتبه اول آبیاری تحت فشار را در کشور به خود اختصاص داده است. 
وی با بیان اینکه در کل کشور 24 درصد اعتبار اجرای به آبیاری تحت فشار تخصیص یافته است، اظهار کرد: با توجه به عملکرد خوب این منطقه در زمینه توسعه سیستم های نوین آبیاری تحت فشار 40 درصد اعتبارات جذب شده است که از متوسط کشوری بالاتر است.
مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان هم در ادامه گفت: امسال برای اجرای سیستم های آبیاری نوین منطقه جنوب کرمان هزارو 150 میلیارد ریال اعتبار برنامه ریزی شده است.
وحدت برخورداری با بیان اینکه 260 هزار هکتار اراضی کشاورزی در این منطقه وجود دارد، تصریح کرد: 60 هزار هکتار از اراضی منطقه جنوب کرمان به آبیاری نوین مجهز شده است که 22 هزار هکتار این اراضی در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت