انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

استاندار قزوین : سرعت تجهیز زمین های کشاورزی قزوین به روش های آبیاری مدرن رضایت بخش نیست

استاندار قزوین از سرعت تجهیز زمین های کشاورزی استان به روش های آبیاری مدرن اظهار نارضایتی کرد و گفت:اجرای این طرح که از مصوبه های مهم سفر رئیس جمهوری به قزوین است باید هرچه زودتر تکمیل شود.

 فریدون همتی در نشست بررسی مصوبات سفر هیات رئیس جمهوری به قزوین در حوزه جهاد کشاورزی افزود:با وجود گذشت چندین ماه از سفر رییس جمهوری و تاکیدهای صورت گرفته هنوز مطالعات اجرایی این طرح کامل نشده در حالی که باید بخش عظیمی از این کار تاکنون اجرا شده بود.
وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی استان قزوین مکلف است تا نیمه اردیبهشت سال آینده15هزار هکتار و تا تیرماه نیزتمام 20هزار هکتار معین شده از اراضی کشاورزی استان که در مصوبه سفر رئیس جمهوری به آن اشاره شده را به روش های نوین آبیاری مجهز کند.
همتی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با روش های معمولی و متداول دستگاه های اجرایی جلو نمی رود و کارهای بزرگ نمی توانند معطل رویه های اداری بمانند، ادامه داد:در راستای تسریع عملیات اجرای20هزار هکتار سامانه های نوین آبیاری که از مصوبه های سفر دولت به استان قزوین بود تمام فرمانداران نیز در شهرستان ها باید بر روند اجرای طرح یاد شده نظارت مستمر و کافی را اعمال کرده و با روسای اداره های کشاورزی همراهی و مشارکت لازم را در این رابطه داشته باشند.
استاندار قزوین از تولید پایدار ضمن کم کردن میزان مصرف آب با استفاده از فناوری های روز به عنوان رویکرد دولت در بخش کشاورزی یاد کرد و گفت: در همین رابطه با تجهیز 20 هزار هکتار زمین های کشاورزی استان به روش های مدرن آبیاری بیش از چند برابر فعالیت های صورت گرفته در این بخش نسبت به دوره های گذشته عملکرد خواهیم داشت.
همتی در ادامه با اشاره به مصوبه دیگر سفر رئیس جمهوری به قزوین مبنی بر تشکیل صندوق زیتون و انگور ،بر راه اندازی تشکل قوی و تخصصی در حوزه صادرات کشمش تاکید کرد و گفت: راه اندازی چنین تشکل هایی در رابطه با 2 محصول یاد شده که می تواند به تقویت و انسجام کشاورزان کمک کرده و فشارها را از دولت بکاهد باید در سال آینده تحقق یابد.
وی، سازمان جهاد کشاورزی استان را مکلف کرد تا پایان فروردین ماه سال آینده کارهای لازم برای راه اندازی این تشکل ها انجام داده و روند کار به طور مستمر به استانداری گزارش شود.
استاندار قزوین با تاکید بر طی کردن فرایند ثبت قانونی صندوق کشمش و زیتون تا پایان اسفندماه امسال، گفت:با این چند اقدام در کنار آموزش،ترویج و اصلاح بذر باید در تولید محصول انگور و زیتون و فرآوری آنها به قطب کاملا صنعتی،مدرن و علمی در کشور تبدیل شویم.
همتی همچنین درباره داربستی کردن باغ های انگور نیز از جهادکشاورزی خواست سهم هرکدام از شهرستان ها در این زمینه از هفته آینده در قالب جدولی برای استانداری ارسال کرده و باهمکاری سازمان همیاری شهرداری ها در تامین مصالح و سایر مقدمات لازم نیز پیش بینی های لازم را صورت داده و تا نیمه اردیبهشت ماه سال آینده داربستی کردن یک هزار هکتار از باغ های انگور استان را عملیاتی کند.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار زمین قابل کشاورزی است.
بخش کشاورزی در استان قزوین دارای 82 هزار بهره بردار می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت