انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

التزام پتروشیمی‌ها به رعایت کف عرضه و نظم‌دهی به اورهال‌ها

روز گذشته 10/09/97 جلسه ستاد تنظیم بازار در وزارت صمت برگزار شد

جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار در وزارت صمت برگزار شد که عباس قبادی، معاون جدید وزارت صمت نیز در این جلسه حضور داشت. در این جلسه موضوعاتی که بیشتر مورد بحث قرار گرفت پیگیری مصوبات و اقداماتی بود که در ماه‌های گذشته جهت بهبود بازار مواد اولیه پتروشیمیایی صورت گرفته بود. براساس گزارشاتی که در این جلسه ارائه شد، مشخص گردید که قیمت‌ها نسبت به ماه‌های گذشته کاهشی و تقاضا نیز به دلیل اشباع بازار سیر نزولی پیدا کرده است. این در حالی است که در ماه های گذشته، هرچه عرضه می‌شد، خریداری می‌شد. به دلیل کاهش نرخ ارز و… سود حاصل از دلالی و انبار محصولات پایین آمده و همه این عوامل سبب کاهش تقاضا و بهبود شرایط بازار شده است.

در این جلسه بحث قراردادهای بلندمدت نیز مطرح شد که به دلیل مسائلی که در بازار رخ داده بود به ویژه در PET و پروپیلن‌های شیمیایی و دارویی، سهمیه‌هایی در نظر گرفته شده بود اما در حال حاضر حتی این سهمیه‌ها نیز مورد استفاده قرار نگرفته است. این نشان می‌دهد مقدار زیادی از تقاضاهای قبلی کاذب بوده و اکنون سهمیه‌های خاص نیز مورد تقاضا قرار نمی‌گیرند.

مساله دیگری که مطرح شد رعایت کف عرضه‌ها توسط پتروشیمی‌ها بود که مورد تاکید نماینده انجمن ملی در جلسه قرار گرفت. مهندس بیوک صحاف امین در این جلسه تاکید کرد که اگر کف عرضه به هر دلیلی رعایت نشود، وضعیت بازار دوباره وخیم خواهد شد. پیشنهاد شد که اورهال پتروشیمی‌ها نیز با نظم و دقت بیشتری انجام شود و اگر یک پتروشیمی به اورهال رفت پتروشیمی‌های دیگر جایگزین شوند که عرضه کاهش پیدا نکند. نماینده انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی‌ نیز قول‌ مساعدت داد.

منبع: اینپیا

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت