انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

امضای تفاهمنامه با سرمایه‌گذار ترکیه‌ای در رفسنجان

در دیدار فرماندار رفسنجان با سرمایه‌گذار ترکیه‌ای پیرامون سرمایه‌گذاری در 3 حوزه واردات خودرو، نیروگاه 25 مگاواتی و فتوولتاییک 10 مگاوات در مجموع به میزان 280 میلیون دلار تفاهمنامه امضا شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از خبرگزاری فارس از رفسنجان، حمید ملانوری با حضور در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان رفسنجان با سرمایه‌گذار ترکیه‌ای پیرامون سرمایه‌گذاری در زمینه واردات خودرو، نیروگاه 25 مگاواتی و فتوولتاییک 10 مگاواتی بحث و بررسی کرد.

 

در این جلسه که کهنوجی مدیر منطقه ویژه اقتصادی و تقوی رئیس گمرک شهرستان حضور داشتند، فرماندار رفسنجان این شهرستان را دارای ویژگی‌هایی از جمله موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت کشور و نقطه اتصال شمال، جنوب، شرق و غرب دانست.

 

وی بیان داشت: رفسنجان به قطب سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه‌گذاری خارجی تبدیل شده و زیرساخت‌های ریلی و هوایی این شهرستان امکان دیگری در این منطقه است.

 

وی از آغاز پرواز از فرودگاه بین‌المللی رفسنجان به عراق یاد کرد که دو روز گذشته انجام شده و این زیرساخت را یکی از زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان برشمرد.

 

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی به طور ویژه از زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری به شمار می‌روند و با توجه به نزدیک بودن فرودگاه به منطقه ویژه و مستقر بودن گمرک در منطقه ویژه اقتصادی در تسهیل کار سرمایه‌گذار اثرگذار است.

 

وی خاطر نشان کرد:کارخانه فروکروم در منطقه ویژه اقتصادی نخستین سرمایه‌گذاری خارجی توسط چینی‌ها است که به زودی راه‌اندازی می‌شود و فعالان اقتصادی زیادی تمایل به سرمایه‌گذاری در رفسنجان دارند.

 

ملانوری بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی سرمایه‌گذاری‌هایی در حوزه پلی اتیلن، نسل جدید فیبر نوری، کودهای شیمیایی، پالایشگاه میعانات گازی و … توسط سرمایه‌گذار داخلی انجام شده است.

 

وی تصریح  کرد: استان کرمان بهشت معادن است و رفسنجان که بزرگترین معدن روباز کشور در سرچشمه را دارد از این قاعده مستثنا نیست.

 

وی ادامه داد: در حوزه صنایع بالا دستی و پایین دستی مس این موقعیت وجود دارد و در حوزه فولاد، مس، سیلیس و شیشه امکان سرمایه‌گذاری در شهرستان وجود دارد.

 

ملانوری رفسنجان را یکی از نقاطی دانست که ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت خودروسازی را دارد و آمادگی داریم همه زیرساخت‌ها را برای هرنوع سرمایه‌گذاری در این شهرستان فراهم کنیم.

 

مرآت موتلو سرمایه‌گذار ترکیه‌ای هم با اشاره به اینکه احساس می‌کنم در ترکیه هستم و منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان دقیقاً مانند منطقه کنیا در ترکیه است، اظهار داشت: مردم این شهرستان انسان‌دوست هستند و برای سرمایه‌گذاری نیاز به کمک شما داریم.

 

وی ادامه داد: برای ما مهم است، بدانیم خودروهای دیزلی در این شهرستان استفاده می‌شود یا خیر.

 

ملانوری تصریح کرد: رفسنجان در زمینه استفاده موتورسیکلت مصرف بالایی دارد، اما به لحاظ مباحث زیست‌محیطی تمایل به سمت مصرف وسایل نقلیه‌ای با سوخت پاک دارد.

 

مرآت موتلو در ادامه از سرمایه‌گذاری در حوزه واردات خودرو هوندا با 250 میلیون دلار، نیروگاه 25 مگاواتی دی‌جی با 15 میلیون دلار و فتوولتاییک «انرژی خورشیدی» 10 مگاوات با 15 میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان یاد کرد.

 

بر اساس این گزارش، در پایان تفاهمنامه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های یاد شده به امضا رسید.

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت