انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

با حضور توتال و شل، رکورد مشارکت کنندگان نامی جهان شکسته شد

مدیر برنامه‌ ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران موسوم به IPF رکود مشارکت کنندگان نام دار جهانی شکسته شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله اتصالات پلی اتیلن ، فرناز علوی مدیرسیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) امروز چهارشنبه (30 فروردین ماه) در نشستی خبری اظهار کرد: این رویداد بزرگ همزمان با اجرایی شدن برجام با حضور 74 شرکت خارجی و 101 نفر از مدیران و مقام های عالی رتبه این شرکت‌ها برگزار می شود.
مدیربرنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که این شرکت‌ها از 18 کشور دنیا در تهران حضور خواهند داشت، گفت: این کشورها شامل فرانسه،‌ انگلستان، دانمارک، آلمان، هند، بحرین، لبنان، نروژ، رومانی، ترکیه، سنگاپور، سوئیس، بلژیک،‌ ژاپن، هلند، تایوان، ایتالیا و امارات است.

علوی با بیان اینکه با بیشتر این کشورها و شرکت های آنها مذاکراتی از قبل شده است، افزود: شرکت‌هایی که در سیزدهمین دوره این همایش حضور دارند، اغلب تامین کننده تکنولوژی هستند و می‌توانند به انتقال فناوری و ایده توسط بخش خصوصی کمک کنند.

وی این شرکت‌ها را شامل هالدور تاپسو، نورنر،‌ آی سی آی اس، توتال، شل گس، ‌جانسون متی و چندین شرکت دیگر دانست و گفت:‌ افرون بر این شرکت ها 385 شرکت ایرانی با هزار و 360 نماینده در سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی حضور پیدا خواهند کرد.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تعداد سخنرانان این همایش را 32 نفر عنوان کرد و افزود: در این همایش 12 سخنران کلیدی و 20 نفر سخنران تخصصی خواهیم داشت که از این تعداد 12 تن از سخنرانان از ایران و 20 نفر از شرکت‌های خارجی هستند.

علوی، شعار اصلی همایش پتروشیمی در سال‌های گذشته را گردهم آوردن پتروشیمی‌های جهان دانست و افزود: تا آنجا که ممکن است بازیگران اصلی در زمینه سرمایه‌گذاری و تامین تکنولوژی را دعوت کرده‌ایم تا از اطلاعات و راهکارهای آنها در زمینه توسعه این صنعت استفاده کنیم.


جذب سرمایه گذاری خارجی بر اساس روابط متقابل

علوی، مهم‌ترین هدف از برگزاری این همایش را جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی بر اساس روابط متقابل و به صورت مشارکت در سرمایه‌گذاری مستقیم با شرکت‌های خارجی عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با جذب همکاری‌های بین‌المللی محصولات با کیفیت تولید کرده و حضور خود را در بازارهای جهانی تقویت کنیم.
مدیرسیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF ) تصریح کرد: در همایش سال جاری، تولید فرآیند و توسعه صنعت مورد توجه است.

وی ادامه داد: شرکت‌های تخصصی مشاوره‌ای و سازندگان تجهیزات نیز قابلیت‌های خود را در این همایش عرضه خواهند کرد و امیدواریم افزون بر استفاده از تکنولوژی‌های کشورهای خارجی، توانمندی شرکت‌های ایرانی را نیز معرفی کنیم تا در منطقه و دنیا علاوه‌ بر کسب درآمد قابلیت‌های خود را نیز عرضه کنند.

علوی ادامه داد: ایجاد سهولت دریافت تسهیلات مالی و نیز پوشش بیمه‌ای بین‌المللی نیز از محورهای مهم این همایش است.

به گفته مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تغییر استراتژی‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در راستای اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی اکنون این شرکت به عنوان تسهیل‌گر برای بخش خصوصی فعالیت می‌کند تا شرکت‌های فعال در اجرای طرح‌های خود بتوانند تسهیلات مورد نیاز را تامین کنند.
علوی با اشاره به اینکه همایش قبلی در آستانه امضای برجام برگزار شد، ادامه داد: تا پیش از برجام شرکت‌های خارجی با احتیاط با ایران همکاری می‌کردند اما با توجه به فضای به وجود آمده در پسابرجام این فرصت ایجاد شد تا امکان مذاکره با خارجی‌ها بیشتر شود.

وی افزود: بر همین اساس در همایش گذشته سرمایه‌گذاری در اولویت کار قرار گرفت و تلاش شد تا برنامه‌های پتروشیمی ایران در زمینه توسعه معرفی شود. همچنین در این دوره تغییراتی در ساختار اجرایی شرکت پتروشیمی با توجه به خصوصی‌سازی‌ها ایجاد شده بود و لازم بود تا قوانین حاکم بر سرمایه‌گذاری ایران را نیز معرفی کنیم.
به گفته علوی از سوی دیگر درزمان برگزاری دوازدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی قیمت نفت با نوسان همراه بود و اقتصاد جهانی نیز تغییرات عمده‌ای را تجربه می‌کرد، بنابراین لازم بود تا چشم‌انداز این تحولات در نظر گرفته شود و آثار جانبی این تغییرات بر بازار پتروشیمی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر تکنولوژی‌های جدیدی نیز در صنعت پتروشیمی معرفی شده بود که از آن جمله می‌توان به تبدیل متانول به الفین‌ها اشاره کرد همچنین کشورهای دنیا با تکیه بر فناوری‌های جدید امکان رقابت‌پذیری در بازار را تحت تاثیر قرار داده بودند.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی درادامه با اشاره به این که در دوازدهمین دوره از این همایش 2 هزار و 300 نفر شرکت کننده حضور داشتند، افزود: 45 شرکت نیز در نمایشگاه جانبی شرکت کرده بودند و زمینه مذاکرات با شرکت‌ها فراهم شده بود.


معرفی برنامه های آتی صنعت پتروشمی ایران

مدیرسیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران(IPF) اظهارکرد: در فاصله میان برگزاری همایش دوازدهم تا همایش سیزدهم و با استفاده از فضای ایجاد شده توسط برجام با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و شرکت‌های تامین کننده دانش فنی مذاکراتی انجام دادیم از سوی دیگر در مدیریت سرمایه‌گذاری نیز با بانک‌ها، موسسات اعتباری و بیمه‌ای وارد مذاکره شدیم.

به گفته علوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از همه توان و تجربه خود استفاده می‌کند تا فرصت به وجود آمده فضا را برای حضور بخش خصوصی تسهیل کند.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ‌شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم‌راستا با سیاست‌های صنعت نفت و بر اساس مطالعات آزمایشی مناطقی را برای توسعه این صنعت در نظر گرفته و این مناطق علاوه برآن که باید پتانسیل تامین خوراک را داشته باشند عرضه‌کننده محصولات نیز خواهند بود.

وی ادامه داد: علاوه ‌بر این مناطق مجتمع‌هایی نیز در سطح کشور توسعه پیدا کرده‌اند که هدف اصلی از احداث آنها محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال بوده است.

علوی ادامه داد: معرفی این قطب‌های جدید و همچنین پارک‌های پتروشیمی در همایش سیزدهم در دستور کار قرار دارد.
وی به نقش فناوری‌های نوین در توسعه آتی صنعت پتروشیمی و تکمیل و گسترش زنجیره‌های تولیدمحصولات اشاره کرد و گفت:‌ توجه به گریدهای جدید محصولات پلیمری یکی از محورهایی است که در همایش مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه سخنرانانی را نیز معرفی کرده‌ایم.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تعهدات زیست محیطی در صنعت پتروشیمی اظهارکرد: کارگاه جانبی در سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی در این زمینه برگزار خواهد شد تا علاوه ‌بر بررسی ریسک‌های واحدهای در حال تولید طرح‌های توسعه‌ای را نیز مورد مطالعه قرار دهد و نحوه مدیریت ریسک محیط زیست بررسی شود.

علوی تامین خوراک در صنعت پتروشیمی را یکی از مواردی دانست که اطمینان خاطر سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کند بنابراین از شرکت‌هایی دعوت کردیم تا از برنامه‌های توسعه‌ای و روند جهانی صنعت پتروشیمی اطلاعات ارائه کنند تا مشخص شود این خوراک‌ها تا چه میزان قدرت رقابت‌پذیری دارند.

وی با اشاره به این که ایران دومین اقتصاد بزرگ منطقه است و از نظر جمعیت نیز رتبه دوم را در خاورمیانه دارد، افزود:‌ با توجه به این قابلیت‌ها بازار پتروشیمی به توسعه صنایع پایین‌دستی وابسته است.

به گفته علوی اتاق‌های بازرگانی، سفارت‌های ایران در خارج از کشور و همچنین سفارت‌ کشورهای خارجی در اجرای همایش سهیم شدند و برای بهبود برگزاری با انجمن‌های بین‌المللی همکاری داشته ایم.

علوی افزود: جلسه های تخصصی این همایش با 5 موضوع، روندهای بازار و تکنولوژی درصنعت پتروشیمی، خوراک های صنعت پتروشیمی و پتانسیل های توسعه، چشم انداز صنعت پتروشیمی در ایران و جهان، زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی و توسعه های تکنولوژیکی صنعت پتروشیمی در جهان خواهد بود.

وی ادامه داد: دو پنل تخصصی با دو موضوع سرمایه گذاری و تامین مالی در پروژه های پتروشیمی و تکنولوژی های نوین توسعه و انتقال تکنولوژی برگزار خواهد شد که در این پنل‌ها روش های جدید تامین سرمایه برای بخش خصوصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و همچنین تکنولوژی های مورد نیاز صنعت در برنامه ششم توسعه و استفاده از تجربیات دیگران در تکمیل زنجیره ارزش توسط شرکت پژوهش و فناوری ارائه خواهد شد. همچنین یک کارگاه جانبی برای مدیریت ریسک توسط موسسه بین المللی استانداردهای مدیریت ریسک برگزار خواهد شد و نمایشگاه جانبی مانند هر سال با حضور شرکت‌های ایرانی و خارجی جهت معرفی توانمندی ها و ایجاد تعامل بیشتر با شرکت‌کنندگان برگزار خواهد شد که در حال حاضر ۲۷ شرکت برای حضور ثبت نام کردند.

 

وی اظهارکرد: :یک سامانه به نام سامانکس (سامانه مدیریت الکترونیک ارتباط نمایشگاهی) نیز برقرار خواهد بود که ملاقات کنندگان و غرفه‌داران می‌توانند اطلاعات خود را در سامانه قرار دهند و انتقال اطلاعات هر کدام از طرفین به دیگری ازطریق سامانه امکان پذیر خواهد بود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت