انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

با یک کیلومتر لوله‌گذاری مزارع 70 هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: برای انتقال آب از محل منبع آب تا مقصد، درصدی از آن به هدر می‌رود بنابراین ما با طرح‌هایی در سیستم‌های نوین آبیاری اعم از لوله‌گذاری می‌توانیم به ازای هر کیلومتر لوله گذاری حدود ۷۰ هزار متر مکعب آب صرفه جویی کنیم.

محمد ابراهیم بهبودی با تاکید بر اینکه باید در محصولات کشاورزی خود خودکفا باشیم، اظهار کرد: با توجه به مساله خشکسالی، تنها چاره برای پایداری در تولید محصولات کشاورزی، اجرای روش های نوین آبیاری است که در نهایت منجر به استفاده بهینه از منابع آب می‌شود. با این روش راندمان آبیاری خود را در حوزه های مختلف افزایش می‌دهیم.

 

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه رویکرد وزارتخانه ما در دولت پیشین رویکرد بسیار خوبی بوده است، عنوان کرد: در مدت ۴ سال دولت یازدهم حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر پوشش سیستم‌های نوین آبیاری قرار گرفت. با توجه به کاهش میزان آب های زیرزمینی اعم از چاه‌ها و نصب کنتورهای هوشمند توسط شرکت آب منطقه‌ای، ما توانستیم میزان مصرف را کاهش و تولید خود را حفظ و پایدار کنیم.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت