انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

برخورد قانونی با آشفته گران بازار داخلی محصولات پتروشیمی

دبیرانجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: نهادهای نظارتی باید در زمینه واردات برخی از محصولات پتروشیمی با جدیت اقدام به برخورد با متخلفان کنند.

احمد مهدوی ابهری دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان این که تولید و عرضه محصولات مختلف پتروشیمی روند مطلوب و قابل قبولی دارد اظهار کرد: متاسفانه برخی محصولات با وجود اینکه در داخل کشور با کیفیت و قیمت مناسب در حال تولید است، اما برخی با واردات محصول، بازاررا آشفته می کنند که در این زمینه نیازمند همکاری نهادهای نظارتی و نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین دیگر متولیان امرهستیم.
وی با تاکید براین که درصورت نیاز بازار، عدم تولید داخل ویا مواردی خاص می توان با کسب مجوزهای قانونی و برای تنظیم بازار اقدام به واردات کرد گفت:  حمایت از تولید داخل و مجتمع های پتروشیمی از سوی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی همواره مورد تاکید است.
مهدوی تصریح کرد: با وجود این که در برخی از محصولات تولید داخلی داریم چرا باید اقدام به واردات کنیم که این امر پذیرفتنی نیست.
وی افزود: بازار محصولات پتروشیمی با همکاری و هماهنگی ارکان بازار از شفافیت و نظارت بسیار خوبی برخوردار است و اگر می خواهیم عرضه و تقاضا با توجه به برخی چالش های موجود با نظم بیشتری محقق شود باید همدلی و همکاری ها افزایش یابد و در این مسیر نقش بورس کالای ایران می تواند تعیین کننده باشد.
مهدوی با اشاره به این که بورس کالا می تواند محلی مناسب برای معامله محصولات مختلف پلیمری و شیمیایی باشد افزود: تداوم مذاکره ها و رایزنی درباره نحوه معامله مجتمع های پتروشیمی در بورس کالا با مدیران این بورس باید بطور مستمر انجام شود تا با چالش های کمتری مواجه باشیم.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی چندی پیش به خبرنگار نیپنا گفته بود: حضور در بورس کالای ایران به نفع شرکت های پتروشیمی است و انجمن اعتقاد دارد که ماندن در بورس به دلیل وجود معاملات شفاف به نفع صنعت پتروشیمی است اما باید بر این نکته تاکید کرد که نحوه فعالیت ها نیازمند بازنگری است.
مهدوی ابهری افزوده بود: باید با همکاری متولیان امر به سوی بورس واقعی حرکت کنیم و بورس دستوری با توجه به تجربه به دست آمده به هیچ عنوان کارساز نبوده و مطلوب نیست.
وی با بیان این که معاملات و قراردادهای بلند مدت می تواند به عنوان یک راهبرد مشترک میان مجتمع های پتروشیمی و بورس کالا اثربخش باشد گفته بود: این نوع از قرارداد ها باید بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد تا صنایع پایین دستی پتروشیمی با اطمینان اقدام به فعالیت و تولید محصولات نهایی کنند.
مهدوی تصریح کرده بود: تمامی تولید کنندگان فعال در صنعت پتروشیمی برای انعقاد قراردادهای بلند مدت با مشتریان آمادگی کامل دارند.
مهدوی با اشاره به اینکه بورس کالا محلی مناسب برای انجام معاملاتی شفاف و همراه با نظارت های قانونی است اظهار کرده بود: حضور در این بورس را مثبت ارزیابی می کنیم اما همانطور که اشاره شد باید ساز و کارهای عرضه و فروش مورد بازنگری جامع و دقیقی قرار گیرد تا پتروشیمی ها با علاقه مندی بیشتری در بورس کالای ایران حضور داشته باشند.


 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت