انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

تجهیز 4693 هکتار از زمین کشاورزی هرمزگان به سامانه آبیاری نوین

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: چهار هزار و 693 هکتار از زمین های کشاورزی این استان از ابتدای امسال تاکنون به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است.

علی باقرزاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران پیش بینی کرد: تا پایان سالجاری بیش از 10 هزار هکتار از زمین های کشاورزی هرمزگان به سامانه آبیاری نوین مجهز شود.
وی اظهار کرد: برای تجهیز زمین ‌های کشاورزی هرمزگان به آبیاری نوین در هر هکتار، حدود 6 میلیون تومان هزینه نیاز است که 85 درصد آن را دولت متقبل شده است.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: از سال 74 تاکنون بیش از 96 هزار هکتار از زمین ‌های کشاورزی هرمزگان معادل 60 درصد به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است.
امیری زاده یاد آورشد: صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و کاهش هزینه‌های کارگری از مهم ترین اهداف اجرای طرح آبیاری نوین است.
طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، وسعت زمین های کشاورزی این استان 160 هزار هکتار(51 درصد زراعی و 49 درصد باغی) با تولید سالانه افزون بر 2 میلیون و200هزار تن محصول اعلام شده است.
در کمتر از چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید ( 92 تا 95 ) حدود 27 هزار هکتار از سطح کشاورزی (باغی و زراعی) این استان به آبیاری نوین مجهز شده است.
این درحالی است که در سال های 74 تا 91(17سال) هر سال سه هزار و 823 هکتار از زمین های کشاورزی هرمزگان به آبیاری نوین مجهز شد اما در دولت تدبیر و امید این طرح ها هر سال در سطح هشت هزار و 330 هکتار اجرا شده است.
هرمزگان در زمینه آبیاری تحت فشار رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت