انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

تحول در صنایع پایین دستی پتروشیمی با کامپاند تولیدی ایران

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:با افتتاح نخستین واحد کامپاندینگ پتروشیمی مارون در آینده ای نزدیک، افزون بر تامین نیاز داخل این محصول می تواند به کشور های دیگر نیز صادر شود.

مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت ومدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی درباره تولید کامپاند اظهار کرد: پتروشیمی مارون دارای واحد الفین و واحد پلی‌اتیلن است و پلی‌اتیلن خام را در داخل و خارج کشور می‌فروشد چراکه فرآوری روی پلی‌اتیلن خام انجام نمی‌شود اما این مجتمع از سال‌های گذشته مطالعاتی را انجام داد و در نتیجه از سال 95 اجرای واحدهای کامپاند را آغاز کرد؛ در این واحدها تغییرات فیزیکی در پلیمرها انجام می‌شود و درنهایت محصول تولیدی قابلیت مصرف مستقیم در صنایع پایین دستی را دارد.
مرضیه شاهدایی ادامه داد: در سال‌های گذشته کامپاند مورد نیازصنایع پایین دست را وارد می‌کردیم اما پتروشیمی مارون هدف‌ گذاری کرده تا هم نیاز داخل کشور را پاسخگو باشد و هم کامپاند صادر کند. این مجتمع هم‌اکنون در مرحله تولید آزمایشی کامپاند است و تا دو ماه آینده در صورتی که مشکلی نباشد از این مرحله عبورمی‌کند؛ در واقع کامپاند، یک صنعت پایین دستی در مارون است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت