انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

حضور گسترده سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی/امضای ١۴ تفاهم‌نامه

منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي نخستين منطقه ويژه تخصصي ايران است که با توجه به موقعیت خاص مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و بر این اساس به تازگی ١٤ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی امضا شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، به نقل از شبستان، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نخستین منطقه ویژه تخصصی ایران است که در چارچوب مقررات آئین نامه اجرایی بند “د” تبصره 25 قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبه شماره 58548/ت18263ک مورخه 30/4/1376 هیات وزیران در محوطه ای به مساحت 1700 هکتار تاسیس شد. سازمان مسئول منطقه « شرکت ملی صنایع پتروشیمی » است.

بنابراین گزارش، هدف از تاسیس این منطقه دستیابی سریع و آسان به انش و فن آوری روز، بهره برداری بهینه از منابع غنی نفت و گاز و ارزش افزوده ناشی از توسعه صنایع پائین دستی و مبادله آزاد فرآورده های پتروشیمیایی بوده است. منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شمال بندر امام خمینی(ره)واقع و درجه حرارت سالانه آن بین 12 درجه در زمستان تا 35 درجه در تابستان در نوسان می باشد.

این گزارش می افزاید: بهره گیری از 33 اسکله بندر امام خمینی و یک اسکله 70 هزار تنی اختصاصی، اتصال به مراکز پرجمعیت داخلی و خارجی از طریق جاده های بین المللی و راه های دریایی اتصال به فرودگاه ماهشهر از طریق یک بزرگراه 5 کیلومتری و نیز وجود خط آهن دوخطه سراسری بندر امام به اهواز از مزایای این منطقه است. با توجه به موقعیت و جایگاه خاص؛ این منطقه مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی است  و در همین راستا به تازگی ١۴ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی امضا شده است.

 
بنابراین گزارش، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این زمینه به سید امید شهیدی نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نوشته است: “این تفاهم نامه‌ها در بخش‌های بالادستی، میان دستی و پایین دستی با شرکت‌های علاقه مند به سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی امضا شد. تفاهمنامه‌ها شامل طرح متانول به عنوان طرح‌های بالادستی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است که با ارزش نزدیک به ٢ میلیارد دلار امضا و به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد. در کل این ١۴ طرح با اعتبار هفت هزار و ٣۵٠ میلیارد تومان به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد که در مجموع برای ٢ هزار و ٢٠٠ نفر فرصت اشتغال ایجاد می کند. ظرفیت تولید این طرح‌ها ٢ میلیون و ٢۵٠ هزار تن در سال است.”

یادآور می شود: بیشتر سرمایه گذاری‌ها در طرح‌های پایین دستی انجام شده است و افزون بر این موارد ١٢١ طرح با مطالعات امکان سنجی مقدماتی تهیه و ارائه شده بود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت