انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

دوره تعمیرات و نگهداری واحدالفین پتروشیمی جم پایان یافت

مدیر مجتمع پتروشیمی جم با اعلام تکمیل تعمیرات اساسی واحد الفین این مجتمع به همت متخصصان داخلی گفت: امیدواریم با تبدیل این تهدید به فرصت بتوانیم با ظرفیتی بالاتر از گذشته عملیاتی شویم.

نادر کاظمیان مدیر مجتمع پتروشیمی جم درباره انجام تعمیرات اضطراری در واحد الفین پتروشیمی جم گفت: الفین در صنایع پتروشیمی به‌عنوان واحد مادر، خوراک بقیه واحدها را تولید می‌کند و توربین ۳۰۱ نیز قلب واحد الفین است، دو هفته گذشته این واحد به‌دلیل توقف تجهیز یادشده، به‌صورت اضطراری از سرویس خارج شد که پیش از باز کردن تجهیز، بررسی‌های لازم از نظر کارشناسی انجام و برای آغاز فرآیند تعمیرات برنامه‌ریزی دقیقی شد.

وی افزود: در زمان آغاز این فرآیند به‌دلیل هم‌زمانی با اوج کرونا، تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورا مشکلاتی وجود داشت، اما خوشبختانه با همّت کارشناسان فنی مجتمع، تجهیز در اسرع وقت باز و پس از بررسی‌های لازم و برطرف کردن ایرادهای آن با پایان تعمیرات، واحد الفین امروز (شنبه، ۱۳ شهریورماه) راه‌اندازی شد.

مدیر مجتمع پتروشیمی جم یادآور شد: واحدهای متأثر از توقف تولید الفین، واحد ۱ و ۳ بوتادین و واحد پلی‌اتیلن سبک خطی و پلی‌پروپیلن بودند که با ورود الفین به سرویس همه این واحدها دوباره عملیاتی می‌شوند.

وی با اشاره به فرآیند تعمیرات تجهیز با توجه به حساسیت آن اظهار کرد: این توربین و کمپرسور آن ساخت شرکت زیمنس هستند که به‌طور معمول در حضور کارشناسان و نماینده این شرکت باز می‌شود، اما در شرایط تحریمی امکان ارتباط گرفتن با کارشناسان این شرکت وجود نداشت، در نتیجه مراحل عیب‌یابی، باز کردن، تعمیر و بستن تجهیز از سوی کارشناسان داخلی انجام شد.

کاظمیان بیان کرد: تعمیرات اضطراری جزو ذات واحدهای عملیاتی است که هرچند به‌ندرت اتفاق می‌افتد، امیدواریم پس از عملیاتی شدن واحد الفین با تبدیل این تهدید به فرصت بتوانیم با ظرفیتی بالاتر از گذشته تولید را از سر بگیریم و تا پایان امسال این عقب‌ماندگی جبران شود.

 

منبع : نیپنا

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت