انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

دولت 85 درصد هزینه های اجرای سامانه های آبیاری نوین را پرداخت می کند

مدیرآب و خاک و امور فنی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به حمایت دولت از اجرای سامانه های آبیاری نوین، گفت: در همین راستا دولت 85 درصد هزینه های اجرای این سامانه ها را پرداخت می کند.

علی باقرزاده در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 96 هزار هکتار از زمین های کشاورزی هرمزگان به شبکه آبیاری نوین مجهز شده که 58 درصد از زمین های کشاورزی استان است.
وی افزود: صرفه جویی در مصرف و افزایش کارایی آب ، افزایش تولید و کاهش هزینه های کارگری از مهمترین مزایای اجرای طرح آبیاری نوین است.
باقرزاده تصریح کرد: امسال بیش از 2 هزار هکتار از زمین های کشاورزی هرمزگان به سامانه آبیاری نوین مجهز شده که برای اجرای آن 18 میلیارد تومان هزینه شده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تا پایان سال 10 هزار هکتار دیگر از زمین های کشاورزی استان به شبکه آبیاری نوین مجهز می شود.
مدیر آب و خاک و امور فنی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: هزینه اجرای شبکه آبیاری نوین در 10 هزار هکتار از زمین های کشاورزی ، 125میلیارد تومان است .
باقرزاده تصریح کرد: با توجه به کاهش منابع آب های زیرزمینی و خشکسالی های اخیر، تنها راه حفظ حیات کشاورزی و منابع آبی استان، استفاده از آبیاری های تحت فشار و مکانیزه کردن روش های آبیاری است.
در جدید ترین آمارهای منتشره از سوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ، وسعت زمین های کشاورزی این استان 160هزار هکتار(51درصد زراعی و 49درصد باغی) با تولید سالانه افزون بر 2 میلیون و200هزارتن محصول اعلام شده است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت