انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

رییس کمیته استاندارد مطرح کرد : معرفی استانداردها درقالب جزوات فنی پیرامون پرسش های مطرح ذینفعان صنعت لوله واتصالات

صحاف امین گفت : درصدد تدوین کتابهای راهنمایی برای پرسشهای یکنواختی هستیم که عموما توسط واحدها در مورد مسایل فنی مطرح می شوند.

علیرضا صحاف امین درخصوص  اعضای کمیته آفاگفت :اشخاصی که در حال حاضر در این کمیته شرکت می کنند اعضای تخصصی کمیته های فنی و استاندارد هستند.

وی تصریح کرد،در حال حاضر پنج مبحث در کمیته آفا بررسی می شود که عبارتند از :

حمل ونقل وجابه جایی و انبارش ، تست هیدرواستاتیک لوله ها بعد از نصب ، ترانشه ، اتصالات و مقدمه ای درباره صنعت پلی اتیلن

رییس کمیته استاندارد همچنین افزود: مبحث پنجم یعنی مقدمه ای درباره صنعت پلی اتیلن را جناب آقای مهندس جمالیان عهده دار می باشند و فصل اتصالات نیز توسط بنده ترجمه می شود.

صحاف امین در ادامه گفت :درحال حاضر دو مبحث جا به جایی ، انبارش و حمل ونقل و نیز تست هیدرو استاتیک لوله ها به پایان رسیده و هم اکنون فعالیت ما در پیرامون بحث ترانشه ادامه دارد و امیدواریم  که این فصل نیز تا یک ماه آینده به اتمام برسد.

وی در خصوص مبحث ترانشه گفت : ترانشه به کانال هایی گفته می شود که در آن ها لوله گذاری انجام می شود و این  کانال ها به دلیل شرایط کارکرد و تراکم پذیری از اهمیت زیادی برخوردار است ، چراکه هرچقدر لایه گذاری ها و تراکم خاک روی  لوله ها بهتر انجام بشود متعاقبا عمر لوله ها افزایش پیدا می کند و اگر به استانداردها در ترانشه توجه نشود ، عمر لوله ها کاهش پیدا می کند و در حقیقت بار استاتیکی وترافیکی هر چقدر که وارد میشود این خاک است که باید با تراکم پذیری مناسبی که دارد، اجازه تغییر شکل را به لوله بدهد.

وی مبحث ترانشه را یکی از مباحث چالش برانگیز برشمرد و گفت: در این فصل با مواردی همچون خاک ، عمق جای گذاری ولایه گذاری ها مواجه هستیم و از طرفی منابع آمریکایی و اروپایی با امکانات داخلی ما تفاوت هایی دارند که درصدد این هستیم تا بتوانیم با یکسان سازی ، الگوی خوبی را برای نیازهای فعلی به دست بیاوریم.

 

وی در پایان افزود: هدف ما از برگزاری این جلسات تدوین کتابهای راهنمایی برای پرسشهای یکنواختی است که عموما توسط واحدها در مورد مسایل فنی  مطرح می شوند و بطور کلی در نظر داریم که پاسخنامه هایی را درقالب جزوات فنی با محتوای استانداردهای روز دنیا در اختیار گروه هایی همچون مشاورین ، پیمانکاران وسایر واحدهای ذیربط قرار بدهیم .

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت