انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

صرفه جویی 30 میلیون متر مکعبی آب در ابرکوه با اجرای طرح های نوین آبیاری

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: با اجرای طرح آبیاری تحت فشار، سالانه بیش از30 میلیون متر مکعب آب در این شهرستان صرفه جویی شد.

مهدی غیب الهی اظهار کرد: امسال 800 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با بیش از 100میلیارد ریال به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شد که 50 درصد آن به صورت بلاعوض توسط دولت پرداخت شده است.
وی افزود: سال گذشته دولت برای اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار در این شهرستان 70 میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان کمک کرد.
وی با بیان اینکه برای هر هکتار آبیاری تحت فشار 140میلیون ریال هزینه می شود افزود: دولت تاکنون برای هر هکتار تا 50 درصد به صورت کمک بلاعوض پرداخت می کرد که این رقم از این پس به 85درصد افزایش یافته است .
غیب الهی خاطرنشان کرد: برای برداشت بی رویه آب در بخش کشاورزی و جلوگیری از پرت آب و افزایش راندمان آبیاری تاکنون بیش از سه هزار هکتار اراضی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است . 
این مسئول ادامه داد: برای استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی روند توسعه سیستم آبیاری نوین در این شهرستان رو به رشد است و در این راستا بیش از یکهزار هکتار از این نوع آبیاری در دست اجراست.
وی افزود: در همین ارتباط و در قالب یک برنامه 10 ساله باید سالانه یکهزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به سیستم های نوین آبیاری مجهز شوند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت