انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

لوله های پلی اتیلن یاری دهنده دریاچه ارومیه در کاهش مصرف آب کشاورزی در حوزه آبریز این دریاچه

12هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های آذربایجان غربی که در حوضه آبریز دریاچه ارومیه واقع شده ، تحت پوشش انتقال آب مدرن قرار گرفته اند.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله واتصالات پلی اتیلن ، حجم آب دریاچه ارومیه با تدبیر دولت روحانی از 500‌ میلیون مترمکعب در دوران بحرانی و زمان آغاز به کار دولت یازدهم به حدود 2.5 میلیارد مترمکعب در زمان حاضر رسیده است. ستاد احیای دریاچه ارومیه در گام نخست مطالعاتی برای احیای این دریاچه آغاز کرد، اما در سریع‌ترین زمان ممکن طرح‌های 44 گانه نهایی و زودبازده برای تثبیت آب دریاچه ارومیه روی میز اعضای ستاد احیا قرار گرفت و این ستاد کارهای عملیاتی خود را برای احیای بزرگ‌ترین پهنه آبی داخلی کشور شروع کرد.

412کیلومتر لایروبی رودخانه‌های اصلی منتهی به دریاچه ارومیه، ساماندهی سردهنه‌های رودخانه ها، انسداد یک‌هزار و 200 چاه غیرمجاز و اصلاح آبیاری در شش‌هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی از اقدام‌های زودبازده دولت یازدهم برای تثبیت وضعیت این دریاچه بوده است. دریاچه ارومیه در قالب طرح احیای دریاچه ارومیه قرار است ظرف مدت 10 سال به سطح تراز اکولوژیک خود، یعنی یک‌هزار و 274 متر از سطح آب‌های آزاد برسد. 

یکی از مهم‌ترین مصوبه‌های این ستاد کاهش 40‌درصدی مصرف آب کشاورزی در حوضه آبریز این دریاچه به واسطه انتقال آب بالوله‌های پلی اتیلنی از منبع تامین تا سر مزرعه است. در سال‌های 93 و94 در مجموع 414 کیلومتر عملیات انتقال آب با لوله پلی اتیلن به اجرا درآمده و 12‌هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های آذربایجان غربی که در حوضه آبریز دریاچه ارومیه واقع شده را تحت پوشش انتقال آب مدرن قرار داده است. 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت