انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

مقاوم‌سازی تاسیسات آبی کشور در مقابل زلزله کلید خورد

قائم مقام وزیر نیرو گفت: مقاوم سازی تاسیسات آبی کشور در مقابل حوادث طبیعی به خصوص زلزله اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد. به همین دلیل قصد داریم با به کارگیری دانش و تجربیات کشور ژاپن این مساله را جزو برنامه‌های مهم وزارتخانه تلقی کنیم.

به گزارش ایسنا، ستار محمودی در حاشیه همایش پروژه ملی ظرفیت سازی مدیران بهره برداری شرکت های آب و فاضلاب با بهره گیری از فناوری‌های کشور ژاپن با اشاره به ارتباط نزدیک ایران و ژاپن در حوزه آب و فاضلاب اظهار کرد: در زمینه هایی چون مدیریت منابع آب، مدیریت سیل، رودخانه و حتی در حوزه مقابله با خشکسالی همکاری خوبی میان دو کشور وجود داشته است.

وی با بیان اینکه حدود چهار سال است کارشناسان دو کشور به طور مشترک روی پروژه مقاوم سازی تاسیسات آب در مقابل زلزله و تامین آب بعد از وقوع آن کار کرده‌اند گفت: این کارگروه مشترک به نتایج قابل توجهی رسیده است که در جریان پروژه‌های جدید آب و فاضلاب کشور به کار گرفته شده‌اند.

به گفته قائم مقام وزیر نیرو بازسازی و مقاوم سازی تاسیسات قدیمی براساس استانداردهای مذکور با وجود اینکه منابع عظیمی را می طلبد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ژاپن در حوزه آموزش همیشه همراه ما بوده است گفت: نیروهای بهره بردار در حوزه آب و فاضلاب کماکان از آموز‌ش‌های کوتاه مدت در قالب دوره‌های دو هفته‌ای برخوردار هستند.

محودی با اشاره به وجود سیلاب‌های سنگین در ژاپن گفت: در زمینه کاهش خسارات سیل و سامانه‌های هشدار آن نیز از دانش ژاپن سود برده‌ایم.

وی با اشاره به امکان سرمایه گذاری شرکت های ژاپنی در پروژه‌های آبی اظهار کرد: برای تحقق سرمایه‌گذاری ژاپن در ایجاد تاسیسات آب و فاضلاب مذاکراتی در حال انجام است که امیدواریم نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

به گفته قائم مقام وزیر نیرو ایران ظرفیت‌های بالایی برای ارائه آموزش و خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر دارد لذا آماده‌ایم که با همکاری ژاپن در حوزه آموزش به کشورهای منطقه هزینه‌های ژاپن را کاهش دهیم چرا که این کار موجب افزایش توانمندی بیش از پیش نیروهای انسانی ما نیز می‌شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت