انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

مهندس توکلی خبر داد: تغییر در ساختار اعلام هفتگی قیمت لوله های پلی اتیلن

سومین جلسه کمیته روابط عمومی و بازاریابی امروز دوشنبه 21فروردین از ساعت 10 الی 12با حضور تمام اعضا در محل انجمن برگزار گردید

رییس کمیته روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن درحاشیه سومین جلسه کمیته روابط عمومی و بازاریابی با مثبت ارزیابی کردن این جلسه در خصوص محتوای جلسه امروز گفت: یکی از نکات مهم جلسه امروز حضور تمامی مدعوین بود که این جای خوشحالی دارد و علت اینکه در جلسه امروز چهره های جدیدی حضور داشتند به این خاطر است که بنابر تصمیمات اتخاذشده شرکتهایی که تا دو بار برغم دعوت درجلسه حضور پیدانکنند ، اسامی آنها از لیست اعضا حذف می شود و شرکتهای علاقه مند  و متقاضی جایگزین این اعضا خواهند شد.

مهندس احمدرضا توکلی درادامه افزود: یکی از مهم ترین مباحثی که امروز مطرح شد ، بازنگری در قیمت گذاری فروش لوله پلی اتیلن و سیاست انجمن در قیمت گذاری های سال 96 بود که با پیشنهاد دوستان مقررگردید که این اعلام قیمت ها ازاین پس در روز شنبه هرهفته انجام شود که علاوه بر قیمت فروش لوله آبرسانی ، قیمت فروش لوله گازرسانی هم به صورت جداگانه اعلام خواهد شد.

مهندس توکلی با اشاره به روش جدید اعلام قیمت ها گفت:در روش جدید اعلام قیمت ها بر اساس هزینه تولید ، هزینه حمل و هزینه مواد اولیه که مبنی برمتوسط  قیمت فروش بورس وبازار است ، این قیمت ها اعلام خواهد شد و لازم بذکراست  که دیگر میانگین قیمت ها در این قیمت گذاری ها ذکر نخواهد شد، چراکه انجمن برمبنای یک حسن نیتی این کار را انجام می داد ولیکن به ما اطلاع دادند که متاسفانه واسطه ها از این موضوع سوء استفاده کردند و باتوجه به میانگین قیمت مواد اولیه که از سوی انجمن اعلام میشد و به نوعی دارای رسمیت بود ، متوجه شدیم که واسطه هابا این قیمت ها در بازار آزاد بازی می کنند ، بنابراین فکر می کنم که بازنگری دراین موضوع ،بهینه سازی خوبی بود که انجام شد.

رییس کمیته روابط عمومی در ادامه با اشاره به قرار دادهای یک طرفه در مناقصات دولتی که تولیدکننده را متحمل به خسارت می کند خاطر نشان کرد: موضوع مهمی که باپیشنهاد اعضا و موافقت هیات مدیره توام شد این بود که ما در حال حاضر مناقصاتی می بینیم که از سوی نهاد های دولتی مطرح می شوند که در این مناقصات ، تولیدکننده علاوه بر تولید لوله باید محصول را حمل و تخلیه کند و حتی در بعضی از موارد گزارش شده که لوله هایی که در مکانی در محل مصرف ، دپو شده است باید از طرف تولیدکننده بیمه شود!!! که این به معنای واقعی خارج از عرف است و به همین خاطر ما این مساله را به وزارت جهادکشاورزی و وزارت نیرو اعلام و پیگیری خواهیم کرد .

وی در این خصوص خاطر نشان کرد : از نظر ما تولیدکننده تنها یک تولیدکننده است و دیگر قرار نیست که نگهبان پروژه هایاین بخش دولتی هم باشد و از لوله هایی که فروخته نگهبانی کند! و مواردی دیگر ازاین دست که واقعا مایه تاسف است ، به طور مثال  در بعضی استانها عرف شده است که لوله را در زمان تحویل باسکول می کنند! به هر حال لوله پلی اتیلن براساس یکسری جداول و استاندارد تولید شده که تمام جزییات آن شفاف است .

 

مهندس توکلی همچنین در پایان با تاکید بر پیگیری این موضوع افزود: از تولیدکنندگان عزیز خواهش می کنیم که زیر بار چنین مناقصاتی نروند و لوله ها را در محل پروژه بیمه نکنند و ماهم امیدواریم که با پیگیری این موضوع در آینده به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت