انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

نامه عضو هیأت مدیره انجمن به دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی

مهندس محسن جمالیان عضو هیأت مدیره انجمن و مدیرعامل شرکتP.E.S طی نامه ای به مهندس مهدوی ابهری ، در خصوص نامه دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی به وزیر نفت با موضوع تعیین تکلیف محصولات ذخیره سازی شده در انبارهای پتروشیمی ها ، نکاتی را متذکر شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلنبه نقل از ایسنا،احمد مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی اخیرا با ارسال نامه‌ای به بیژن زنگنه، وزیر نفت خواستار تعیین تکلیف محصولات ذخیره سازی شده در انبارها و کریدورهای عبوری سایت شرکت‌های پتروشیمی شده و تاکید کرده است: ذخیره سازی محصولات از نظر مقررات و ضوابط HSE هم مشکلاتی برای پتروشیمی‌ها ایجاد کرده است.

در بخشی از نامه دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی به وزیر نفت، آمده است: سودگران از حمل محصولات خریداری شده خودداری می‌کنند و با توجه به حاشیه سود بالای محصولات خریداری شده با رغبت کامل جریمه دیرکرد حمل کالا را هم پرداخت می‌کنند. هم اکنون انبارهای پتروشیمی‌ها به ویژه تولیدکنندگان پلی پروپیلن پر شده و شرکت‌ها مجبور به نگهداری محصولات فروخته شده در خیابان های سایت پتروشیمی شده اند که از نظر HSE مشکلاتی را ایجاد می کند.

با توجه به ذخیره سازی گسترده محصولات پتروشیمی و پلیمری برخی از فعالان صنعت پتروشیمی خواستار ابطال معاملات فروش محصولات به سودگران و دلالان شده اند و تاکید می‌کنند، از نظر قانون امکان ابطال معاملات فروش به سودگران وجود دارد و افزایش انباشتگی محصولات فروخته شده در شرکت های پتروشیمی خطرآفرین بوده و ریسک تولید و رعایت ضوابط HSE را افزایش می‌دهد.

 

متن نامه مهندس جمالیان به شرح ذیل می باشد:

گوبلز می گفت:

 دروغ را تا آنجا که میشود بزرگ بگو، باورش آسان می شود

 

خبر رسید، جناب آقای دکتر احمد مهدوی ابهری دبیر کل انجمن صنفی کارفرمائی پتروشیمی با ارسال نامه ای به وزیر نفت و آقای مهندس عبدالرزاقی مدیریت بازرگانی داخلی تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس و انتشار اطلاعیه ای خواستار تعیین تکلیف محصولات ذخیره سازی شده در انبارها و کریدورهای عبوری سایت شرکت های پتروشیمی شده و تأکید کرده اند ذخیره سازی محصولات از نظر مقررات و ضوابط HSE هم مشکلاتی برای پتروشیمی ها ایجاد کرده است و با اشاره به احتکار گسترده محصولات پتروشیمی توسط دلالان و سوداگران در انبارهای برخی از شرکت های پتروشیمی، اعلام فرمودند خریداران محصولات پتروشیمی ۱۰روز مهلت دارند تا محصولات خریداری شده را بارگیری کنند.

آقایان محترم در نامه و اطلاعیه خود فرموده اند:

سوداگران از حمل محصولات خریداری شده خودداری می کنند و با توجه به حاشیه سود بالای محصولات خریداری شده، با رغبت کامل جریمه دیرکرد حمل کالا را هم پرداخت می کنند.

این بزرگواران در ادله نامه شان چنین فرموده اند: برخی از فعّالان صنعت پتروشیمی خواستار ابطال معاملات فروش محصولات به سوداگران و دلالان شده اند و تأکید می کنند از نظر قانون امکان ابطال معاملات فروش به سوداگران وجود دارد!؟؟

شگفت انگیز است انباشتگی این همه تهمت و افترا به صنعتگران کشور و گویا حضرات مصمم شده اند تصویر رخدادهای امروزی صنعت پلیمری کشور و توقف کار حمل و نقل کشور را وارونه جلوه دهند و ازین گذرگاه صنایع پایین دستی پتروشیمی را به طور کامل درهم بکوبند و از پای درآورند.

 ببینید حجم و عظمت این همه تهمت و افترا را:

آقایان همه تولیدکنندگانی را که بدلیل توقف کار کامیون ها، وعدم همکاری شرکتهای بیمه و مشکلات بوجود آمده در امر حمل و نقل کشور ، با صراحت تمام و بدون استثناء، دلال خطاب میکنند و نکته شگفت انگیز آنکه تنها به اتهام زنی بسنده نکرده اند و با یک ادعای کذب می فرمایند سوداگران (تولیدکنندگان صاحب کالا) از حمل محصولات خریداری شده خودداری می کنند!؟ و در ادله می فرمایند: با توجه به حاشیه سود بالای محصولات خریداری شده با رغبت کامل جریمه دیرکرد حمل کالا را هم پرداخت
می کنند.

آنها نه تنها در ادّعانامه شان، اتهام دلالی به تولیدکنندگان می زنند بلکه در ادامه،
حکم قضائی هم صادر میکنند و از قول (برخی از فعّالان صنعت پتروشیمی) خواستار ابطال معاملات فروش محصولات به سوداگران و دلالان (تولید کنندگان) شده اند و تأکید
می فرمایند که این ابطال از نظر قانون ممکن است؟

یاللعجب، به راستی صندلی شما چه جادوئی دارد که به یکباره قانون دان و حقوقدان
می سازد و کمی جلوتر قاضی القضات می شوید و تنها می ماند که زندانی هم با سرمایه خویش بسازید و مجموعه سوداگران و دلالان (تولیدکنندگان) را محبوس فرمائید.

راستی شما را چه می شود، کجا ایستاده اید و با که می جنگید، چه قلعه ای را می خواهید در هم بکوبید، کدام خط دفاعی را می خواهید در هم شکنید،  جنابان راستی نگران چه هستید،

چه کسی به شما اجازه داده است اینگونه غیب گویانه راز دل صدها تولید کننده صاحب کالا را بخوانید و با قطعیت آنها را دلال بدانید و بگوئید که به خاطر سود کلان آماده هستند با رغبت کامل جریمه دیرکرد را هم پرداخت کنند.

 جناب دکتر مهدوی، یادتان هست در مناظره تلویزیونی چندی پیش، هنگامی که گفته شد با بورس بی سقف، سود دلالان قطع می شود امّا تولیدکنندگان همان نرخ های بالا را 

می پردازند، شما فرمودید این طور بهتر است، دستکم این مبالغ اضافه به جیب پتروشیمی ها می ریزد.

جناب آقای مهدوی ابهری، بنده، به عنوان یک تولیدکننده متعهد و با شرف که در خریدهای اخیر به دلیل مشکلات حمل و نقل نتوانسته ام مواد اولیّه خریداری شده ام را از انبار پتروشیمی جا به جا کنم و تعهداتم در قبال مشتریان با مشکل روبرو شده است و  مشمول ناسزاهای ناگوار شما هستم.

شما بی شک مدعیان فراوانی به خاطر اینهمه تهمت و افترا خواهید داشت و امیدوارم هرچه سریعتر نسبت به تصحیح موارد مطرح شده در اظهارات خود تجدیدنظر فرمائید و تصحیح لازم را در دستور کار قرار دهید. اینگونه رفتار و گفتار ، بعید می دانم که برای مجموعه مدیران پتروشیمی ها و برای گرده کارآمدان شاغل در پتروشیمی ها ، خوشایند باشد.

 

 

                                      با آرزوی پایداری و سربلندی کلیه صنعتگران واقعی کشور

                                          محسن جمالیان- رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل

 

تصویر نامه را اینجا مشاهده نمایید 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت