انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

نشست خبری توانمندی های داخلی تولید و کاربرد انواع لوله در بخش آب

این نشست خبری روز چهارشنبه 96/9/8 از ساعت 14 الی 16 در ساختمان وزارت نیرو برگزار شد.

در این نشست خبری که با حضور نمایندگان سندیکاها از جمله مهندس علیرضا صحاف امین ، نماینده انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن برگزار شد ، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در کشور حدود ٨۵‌ هزار کیلومتر خط لوله داریم که ۴٠ درصد آنها هنوز آزبستی سیمانی است و باید تعویض شود.دکتر نعمت حسنی در نشست خبری نمایشگاه و نشست توانمندی‌های داخلی تولید و کاربرد انواع لوله در بخش آب کشور بیان کرد:
علاوه بر لوله‌های آزبستی، پروژه‌های انتقال آب کشور که عمر ٣٠ ساله دارند،‌ به‌تدریج دچار فرسودگی شده و نیازمند تعویض خواهند بود. این مسئله هزینه‌های صنعت آب را افزایش می‌دهد، اما بزرگ‌ترین پاشنه آشیل وزارت نیرو قیمت آب است و این وزارتخانه نمی‌تواند هیچ تغییری در قیمت آن ایجاد کرده و هزینه‌های لازم برای بازسازی خطوط لوله را فراهم کند. علیرضا صحاف‌امین، رئیس کمیته استاندارد انجمن لوله و اتصالات پلی‌اتیلن، نیز در این نشست، اظهار امیدواری کرد در ایران مانند سایر نقاط جهان برای قضاوت درباره کیفیت لوله‌ها، کار میدانی انجام شود. او گفت: در دنیا کسی لوله نمی‌خرد، بلکه هزینه کل چرخه عمر لوله را محاسبه می‌کنند و درباره جنس لوله تصمیم می‌گیرند. حتی هزینه امحای لوله هم در نظر گرفته می‌شود. درواقع محاسبه می‌شود که یک لوله در چرخه طول عمر، چه هزینه‌هایی ایجاد می‌کند. هر لوله از نظر محیط‌زیستی بررسی می‌شود، اما در ایران ما به دنبال ارزان‌ترین گزینه‌ها هستیم.امامی، از اعضای کمیته علمی این رویداد، نیز با اشاره به وجود ۴٠ درصد هدررفت آب در شبکه، بیان کرد: این هدررفت ناشی از اشتباه در محاسبه فشار شبکه، فرسودگی لوله‌ها و سایر عوامل است. با کاهش هر یک بار شبکه،‌ ١۵ درصد مصرف آب کاهش می‌یابد.آرمین نوربخش، دبیر اجرائی نمایشگاه، هم با اشاره به اینکه معاونت طرح و توسعه شرکت مدیریت منابع آب ایران نزدیک به ۴٠ پروژه در دست اجرا دارد، عنوان کرد: این معاونت می‌خواهد بداند که از چه لوله‌ای و با چه کیفیتی برای اجرای پروژه‌های آب می‌توان استفاده کرد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت