انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

واردات مواداولیه و تجهیزات تولید بدون پرداخت تفاوت ارزی

وزیر صمت از ارائه پیشنهاد انجام واردات مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات برای تولید داخلی بدون پرداخت تفاوت نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان تا نرخ ارز ثانویه خبرداد.

محمد شریعتمداری در حاشیه نشست هیات وزیران گفت: براساس ماده ۵ بسته حمایتی وارد کنندگان برای ترخیص کالاهای موجود در گمرک، ملزم به پرداخت تفاوت نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان تا نرخ ارز ثانویه هستند که با ارائه پیشنهاد فوق این گروه می توانند با دریافت مجوز از وزارتخانه مطبوع بدون پرداخت تفاوت کالای خود را ترخیص کنند.

وی با اشاره به بروز مشکل در خطوط تولید برخی از واحدهای تولیدی گفت: علاوه بر مواد اولیه و تجهیزات و ماشین آلات تولید، ‌ مواد اولیه و ملزومات تولید مربوط به محصولاتی که تولید نهایی آنها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می شود نیز شامل این پیشنهاد است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کالاهای مندرج در فهرست گروه یک کالاهای تحت کنترل دولت هم با دریافت مجوز از سازمانهای ذی ربط جز این بسته پیشنهادی هستند ادامه داد: این گروه بدون پرداخت تفاوت می توانند کالای خود را ترخیص کنند.

شریعتمداری با اشاره به تشکیل ستاد مبارزه با احتکار و اختفای کالا تحت نظر استانداران و دبیری سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و مباشرت سازمان حمایت و تعزیرات گفت: با بررسی کارشناسانه این ستاد درمورد کالاهایی که بصورت منظم و زمان بندی باید به بازار عرضه شود درصورت احتکار و اختفا مورد رسیدگی و با دستور محاکم قضایی به قیمت مصوب در شبکه توزیع معین به فروش می رسند.

وی در خصوص تولید کنندگانی که ارزشان به بازار ثانویه منتقل شده است گفت: نرخ جدید ارز درحال شکل گیری است بنابر این تولید کنندگانی که معتقدند تولید شان نسبت به ارز ۴۲۰۰ تومانی سود قبل را ندارد باید منتظر شرایط بهتر تولید پس از تثبیت نرخ ارز ثانویه باشند همچنین بسته حمایت از تولید با همکاری سازمان برنامه و بودجه تهیه شده است که هفته آینده به جلسه هیئت وزیران ارائه خواهد شد و درآن کمکهای جبرانی برای دیگر تولید کنندگان که با مشکل مواجه هستند تعیین شده است.

 منبع :ایبنا

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت