انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

پیام تبریک رییس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی پتروشیمی

مهندس صحاف امین ، طی نامه ای به مهندس مرضیه طهماسبی انتصاب وی را به عنوان رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی پتروشیمی تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ، متن این نامه به شرح ذیل است :

 

سرکارخانم مهندس طهماسبی

ریاست محترم دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی پتروشیمی

 انتصاب شایسته شمارا به عنوان رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی پتروشیمی ، تبریک عرض نموده و از خداوند متعال توفیق خدمت جنابعالی را آرزومندم.

بی گمان با توجه به سوابق جنابعالی در حوزه صنایع پتروشیمی ، امید آن می رود که با عنایت و دقت نظر حضرتعالی ، مشکلات صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی در بخش های مختلف ، مرتفع گردد.

همان گونه که مستحضر هستید، تحریم های غیرقانونی  و تحمیل فشارهای سنگین اقتصادی ، خسارات قابل توجهی را به صنعت کشور وارد ساخته و طبیعتا صنایع تکمیلی پتروشیمی نیز از این قاعده مستثنا نبوده است.

طبق آمارهای موجود حدود 800هزار نفر در صنایع پلاستیک کشور مشغول به فعالیت بوده که این آمار براساس رکود موجود تاحدود زیادی دچار ریزش گردیده است، چرا که افزایش چشمگیر قیمتهای پایه محصولات پتروشیمی ، ثابت نبودن نرخ مبنای قیمت گذاری (ارز نیمایی) ، عدم نقدینگی واحدهای تولیدی و ملزم بودن صنایع تکمیلی جهت خرید نقدی ، منجر به رکود بی سابقه در بدنه این صنعت گردیده و کارخانه ها را به مرز تعطیلی کشانده است و به تبع آن آثار این رکود در کوتاه مدت به شرکت های بزرگ پتروشیمی نیز خواهد رسید.

از طرفی بازار های صادراتی منطقه نه تنها برای صنایع تکمیلی  از دست رفته محسوب می شوند بلکه باتوجه به تحریم صنایع پتروشیمی ، کار برای صادرات محصولات صنایع بالادستی نیز دشوار شده است.

اما همانطور که می دانیم ، در دل هر تهدید ، فرصتی نهفته است و در برهه کنونی بی گمان تنها فرصت باقیمانده تعامل و اتحاد پتروشیمی ها و صنایع تکمیلی است .چراکه تجربه ثابت کرده همیشه قشر شریف صنعتگر داخلی در بخش صنایع تکمیلی ، میزان وفاداری بیشتری نسبت به مشتریان خارجی این محصولات داشته است و از طرفی نیز با ایجاد اشتغال و تمرکز سرمایه خویش در داخل مرزهای میهن عزیزمان به زنده نگه داشتن اقتصاد کشور اهتمام ورزیده است.

بنظر میرسد با پیوند این دو قطب مهم صنعت کشور یعنی پتروشیمی ها و صنایع تکمیلی ، می توان با تحقق شعار رونق تولید، گام بزرگی در راستای مبارزه با تحریم های ظالمانه برداشت و همچنین ضمن جلوگیری از خام فروشی محصولات پتروشیمی ، با ایجاد ارزش افزوده توسط صنایع تکمیلی ، از فرصت به دست آمده در اصلاح نقشه راه صنعت کشور ، می توان نهایت استفاده را برد.

یقینا در شرایط کنونی تنها کلید موفقیت ، اعتماد به صنعتگران کشور عزیزمان خواهد بود و بی تردید می توان با سپردن ابتکار عمل به بخش خصوصی ، شکوفایی دوباره اقتصاد و صنعت را به نظاره نشست .

درپایان بار دیگر توفیق حضرتعالی و همکاران محترمتان در راستای خدمت به صنعت میهن عزیزمان را از خداوند متعال خواستارم.

 

                                                                                             بیوک صحاف امین 

                                                                                             رییس هیأت مدیره

                                                                                          انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت