انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

کاهش تقاضا در بازار پلیمرها

کاهش حجم تقاضا در بورس کالا و بازار آزاد درهفته گذشته به ثبت رسید و شاهد افت حجم معاملات در این دو بازار بودیم.

حجم معامله پلیمرها در بورس کالا درهفته‌ای که گذشت با 21 درصد کاهش روبه‌رو شد آن هم در شرایطی که تقاضای واقعی برای خرید پلیمرها بیش از 32 درصد کاهش داشت. این شرایط نشان می‌دهد که با وجود کاهش نزدیک به 7 درصدی عرضه پلیمرها در بازار فیزیکی برای انواع استاندارد ، بازار نگرانی جدیدی را تجربه کرد هرچند که باید بر این نکته تاکید کرد که تعطیلات هفته گذشته نیز برروند کلی بازارهای معاملاتی تاثیر گذار بود.

برپایه این گزارش، در هفته گذشته حجم معاملات پلیمرها به نزدیکی 43 هزار تن رسید آن هم در شرایطی که در برابر هر تن عرضه ، 1.05 تن تقاضا ثبت شد که از جذابیت پایین خرید حکایت دارد.

جرقه‌های رشد قیمتی در هفته گذشته در بازار محصولات پتروشیمی موجب شد تا روند کلی در این بازار پس از چند هفته به سمت افزایش نرخ حرکت کند. این شرایط نشان داد که بازار در حال تغییراتی جدید است ولی به صورت کلی خبر چندانی از تقاضای مؤثر در بازار داخلی و حتی بورس کالا نبود.

در هفته گذشته موجب شدتا حجم تزریق کالا از بورس به بازار افزایش یابد و این مطلب به معنی افزایش حجم عرضه‌ها در بازار داخلی بود. به صورت دقیق تر در شرایطی رشد قیمت‌ها را تجربه کردیم که بازار با رشد عرضه‌ها و افت تقاضا همراه بوده است .

 

منبع: نیپنا

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت