انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

کاهش تولید لیوندل باسل همزمان با افت تقاضا

شرکت لیوندل باسل تولید در سراسر مجتمع‌های خود را متناسب با افت تقاضا برای محصولات پتروشیمی کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری پلاتس، باب پاتل، مدیرعامل شرکت لیوندل باسل اعلام کرد: این شرکت مقدار تولید خود در همه مجتمع‌هایش را در پی کاهش تقاضا برای محصولات پتروشیمی به دنبال شرایط قرنطینه در سراسر جهان با هدف جلوگیری از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، کاهش داده است.

وی در زمان اعلام درآمدها و سود این شرکت تولیدکننده جهانی محصولات پتروشیمی گفت: انتظار می‌رود تمام واحدهای پتروشیمی و پالایشی لیوندل باسل در سراسر جهان نرخ بهره‌گیری از ظرفیت تولید خود را در سه ماه دوم از رقم 80 درصد به 60 درصد کاهش دهند.

مدیرعامل لیوندل باسل افزود: انتظار می‌رود مقدار بهره‌گیری واحدهای کراکر از ظرفیت تولید در واحدهای کراکر این شرکت در اروپا 85 تا 80 درصد باشد، همچنین این رقم برای آمریکا حدود 75 درصد پیش‌بینی می‌شود.

راب استیر، مدیر ارشد بخش تحلیل‌های پتروشیمی در پلاتس در این باره گفت: شرایط تا میانه ماه مارس یعنی زمانی که تقاضای پایدار به دلیل اجرای دستورعمل‌های رعایت فاصله اجتماعی و اقدام‌های پیشگیرانه متوقف شود، مطلوب بود.

لیوندل باسل در میان دیگر تولیدکنندگان بزرگ محصولات پتروشیمی از جمله اکسون موبیل، فیلیپس 66 و ایستمان کمیکال روز جمعه (12 اردیبهشت‌ماه) نتایج مربوط به فعالیت‌های سه ماه نخست میلادی اعلام کرد.

نشانه‌های مربوط به افت تقاضای ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در جهان و آثار منفی آن بر شرایط اقتصادی جهان و تقاضا برای محصولات پتروشیمی و دیگر کالاهای راهبردی و سقوط شدید قیمت‌های جهانی نفت خام در نتایج این چهار شرکت بزرگ پتروشیمی و دیگر تولیدکنندگان و فعالان این عرصه به‌طور کامل مشهود بود.

استیر گفت: شرایط سه ماه نخست سال جاری میلادی با توجه به افزایش تقاضا برای صنایع بسته‌بندی، عادی بود، با این حال در سه ماه دوم امسال عادی شرایط عادی نخواهد بود و با توجه به برآوردها درباره کند شدن روند اقتصادی پیش‌بینی می‌شود ذخیره‌سازی‌ها تا حدودی مدیریت شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت