انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

۱۰۰۰ تن پلی استایرن به صورت هفتگی در بورس کالا عرضه می کنیم

هنرمندی: ما نه علاقه ای به دلال بازی داریم و نه سراغ بالا پایین کردن قیمت ها خواهیم رفت، دوست نداریم دلال ها در بازار جولان بدهند و بایستی کالا به دست مصرف کننده و تولیدکننده واقعی برسد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از پترون، مدیر بازرگانی پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولید پلی استایرن معمولی در این مجتمع سالانه  ۶۵ هزار تن در سال است، افزود: تولید این محصول از ۷ مهرماه آغازشده و حدود ۴ هفته است که تولیدات را در بورس کالا عرضه کرده ایم.

فریبا هنرمندی ظرفیت تولید را تابع فاکتورهای زیادی از جمله نرخ خوراک و کشش بازار دانست و اظهار داشت: ما هم اکنون با ۷۰ درصد ظرفیت در حال تولید هستیم اما با شناسایی بازارهای هدف خارج از کشور، برنامه های صادرات نهایی و تدوین شده است و تا یک ماه آینده ظرفیت تولید را به ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی می رسانیم.

 

تجهیزات مجتمع ما از ژاپن و اروپا تامین شده است هیچ مشکل فنی برای استفاده از تمامی ظرفیت تولیدی مجتمع وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با ورود محصول GPPS تخت جمشید پارس عسلویه به بازار تمام نیاز کشور به این محصول برطرف شده است، تصریح کرد: قیمت این کالا در سال های گذشته تا ۶ هزار تومان در بازار آزاد معامله می شد اما با ورود تخت جمشید به مدار تولید حتی در اوج مصرف به ۴ هزار و ۷۰۰ تومان در بازار آزاد کاهش یافت.

این مقام مسئول در صنعت بالادستی پتروشیمی در پاسخ به این پرسش که کیفیت محصول خود را در قیاس با سایر تولیدکنندگان داخلی چگونه ارزیابی می کنید، گفت: کالاهای تولید شده با پلی استایرن مجتمع تخت جمشید پارس عسلویه نسبت به ماده اولیه سایر مجتمع ها دارای کیفیت بالاتری است و مصرف کنندگان رضایت داشتند اما هنوز برخی از واحدهای تولیدی صنایع پایین دستی پتروشیمی به دلیل اینکه برای مصرف محصول ما بایستی کمی تغییر در خط تولید خود ایجاد کنندُ دچار تردید هستند. ۱۵ سال است که به محصول سایر مجتمع ها عادت کرده اند لذا کسب اعتماد آنها کمی زمان بر است.

هنرمندی تاکید کرد: ما به تولیدکنندگان اطمینان می دهیم که کیفیت محصول ما در حد و اندازه محصول تولیدی هیوندای کره جنوبی است.پلی استایرن مجتمع تخت جشید پارس عسلویه  با کیفیت تر و مرغوب تر از سایرتولیدکنندگان داخلی است زیرا آن ها از تکنولوژی قدیمی تر برای تولید استفاده می کنند.

وی به عرضه همه محصولات این مجتمع در بورس کالا اشاره کرد و گفت: از آنجایی که مدت کوتاهی از فعالیت ما می گذرد، با مجوز شورای رقابت تا دو ماه می توانیم  نمونه هایی را برای بازاریابی و معرفی به شرکت ها ارسال کنیم تا آنها این مواد را در خط تولید خود تست کرده و در صورت لزوم تغییرات لازم را ایجاد کنند.

مدیر بازرگانی پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه در ادامه اظهار داشت: ما تعهد کردیم در هفته ۵۰۰ تن پلی استایرن در بورس کالا عرضه کنیم واگر  NPC به ما مجوز بدهد عرضه را تا ۱۰۰۰ تن افزایش می دهیم. به تولید کنندگنندگان اطمینان می دهیم حتی در ماه های پر مصرف، محصولمان را به صورت منظم عرضه کنیم تا آنها بتوانند با آرامش خاطر روی تعهدات فروش و ظرفیت تولید خود برنامه ریزی کنند.

فریبا هنرمندی تصریح کرد: ما نه علاقه ای به دلال بازی داربم و نه سراغ بالا پایین کردن قیمت ها خواهیم رفت. دوست نداریم دلال ها در بازار جولان بدهند و بایستی کالا به دست مصرف کننده و تولیدکننده واقعی برسد و به دنبال رانت و بازار گرردانی نیستم.باید نیاز واقعی بازار مشخص شود تا بتوانیم روی تولید و فروش برنامه ریزی کنیم . در برخی روزها به یک باره ۱۰ هزار تن تقاضا در بورس کالا به ثبت می رسد که کاذب و غیر واقعی است و به دست تولیدکننده واقعی نمی رسد.بایستی نیاز واقعی مصرف کننده ها مشخص شود تا ما بتوانیم پس از رفع نیاز داخل با صادرات محصولات برای کشور ارز آوری داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: اگر تولیدکننده اطمینان خاطر داشته باشد که هر وقت اراده کند، مواد اولیه خط تولیدش را می تواند با قیمت متعارف تهیه کند، برای تولید بلند مدت برنامه ریزی می کند اما نوسان نامتعارف قیمت ها و جولان دلال ها در بازار باعث ایجاد فضای مبهم می شود و تولیدکننده نه تنها به گسترش فعالیت خود فکر نمی کند بلکه با تولید فصلی به سود کوتاه مدت می اندیشد.

این مقام مسئول در پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه در پایان گفت: ما به دنبال رقابت سازنده با قیمت های منصفانه هستیم و تلاش می کنیم محصولات خریداری شده در بورس را در سریعترین زمان ممکن به دست مصرف کننده برسانیم. تولیدکنندگان در هر ساعت از شبانه روز حتی در روزهای تعطیل هم می توانند کالای خود را از انبار مجتمع تحویل بگیرند. ما جنسی را در بورس به فروش میر سانیم که تولید کرده و پس از اطمینان از کیفیت بالای آن انبار کرده باشیم.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت