انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

طرح های آبرسانی به ارزش 15 هزار میلیارد ریال در فارس در حال اجراست

مدیر عامل سازمان آب منطقه ای استان فارس بیان داشت: هم اینک طرح های آبرسانی به ارزش 15 هزار میلیارد ریال در مناطق مختلف این استان در حال اجراست و با اجرای این طرح ها بخش قابل توجهی از مناطق شهری و روستایی فارس از آب سالم بهره مند می شوند.

مدیر عامل سازمان آب منطقه ای استان فارس بیان داشت: هم اینک طرح های آبرسانی به ارزش 15 هزار میلیارد ریال در مناطق مختلف این استان در حال اجراست و با اجرای این طرح ها بخش قابل توجهی از مناطق شهری و روستایی فارس از آب سالم بهره مند می شوند.

حمید رضا دهقانی، روز سه شنبه درحاشیه کلنگ زنی طرح های آبرسانی به شهرهای شرق فارس در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی انتقال آب از سد رودبال به شهرهای داراب، زرین دشت و جنت شهر از توابع داراب از جمله طرح هایی است که در این بسته خدماتی پیش بینی شده و در 18ماه آینده بهره برداری آزمایشی از آن آغاز خواهد شد.

وی، زمان پیش بینی شده برای بهره برداری از طرح های آبرسانی به شهرهای داراب، زرین دشت و جنت شهر داراب را مناسب توصیف کردو گفت: استفاده از مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح آبرسانی به این منطقه زمان به بهره برداری رسیدن طرح را کوتاه تر کرده است.

دهقانی، با بیان اینکه شهرهای یاد شده در شرایط کاملا بحرانی و کمبود آب قرار دارند افزود: بهره برداری های بی رویه از منابع آب زیر زمینی، توسعه بی رویه کشاورزی وهمچنین احداث چاه های غیر مجازفشاری دو چندان به منابع آب های زیر زمینی در این مناطق وارد کرده است.

مدیر عامل سازمان آب منطقه ای استان فارس بدون اشاره به تعداد چاه های غیر مجاز شهرستان داراب، گفت: نیمی از چاه های فعال آب در این شهرستان غیر مجاز است و این زیبنده شهری که بنام شهر آب اشتهار داشته نیست که این همه چاه غیر مجاز داشته باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: داراب، خانه آب است و باید مردم، مسئولان، تشکل ها و همه کسانی که دغدغه عمران و آبادانی این منطقه را دارند مراقبت و حفاظت بیشتری از منابع زیر زمینی آب داشته باشند.

طرح آبرسانی به شهرهای یاد شده با 112 کیلومتر خط انتقال اجرا می شود و 860 لیتر بر ثانیه آب را از سد رودبال به این شهرها منتقل می کند و در مسیر اجرای این طرح تصفیه خانه آب به ظرفیت 61 هزار متر مکعب احداث می شود.

سد رودبال بر روی رودخانه رودبال در کیلومتر 25 جاده داراب – استهبان احداث شده، این سد از نوع خاکی، سنگریزه ای با هسته رسی است و 83 متر ارتفاع دارد.

حجم سد رودبال 82 میلیون متر مکعب است، طول تاج این سد 485 متر است و قابلیت تنظیم 104 میلیون متر مکعب آب را در سال دارد.

این سد از طرف شمال به شهرستان های نی ریز و استهبان، از طرف غرب شهرستان های فسا و جهرم از طرف جنوب شهرستان داراب منتهی می شود .

شهرستان داراب در فاصله 250 کیلومتری و شهرستان زرین دشت به مرکزیت حاجی آبا در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده اند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت