نمایشگاه K2016 آلمان برگزار می شود

بزرگترین گردهمایی صنایع پلاستیک دنیا هر سه سال یک بار با عنوان نمایشگاه K آلمان در شهر دوسلدورف آلمان برپا میشود.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از پیام پتروشیمی، وقتی از نمایشگاه K صحبت می‌کنیم از بزرگترین نمایشگاه صنعت پلاستیک و لاستیک جهان حرف می‌زنیم که هر سه سال یک بار در مرکز نمایشگاهی شهر دوسلدرف آلمان برگزار می‌شود. این نمایشگاه بزرگترین گردهمایی مهم‌ترین تامین کنندگان پلاستیک و ماشین آلات لاستیک، مواد اولیه و کمکی، محصولات نیمه تمام شده، قطعات فنی و تقویت محصولات پلاستیکی است. قطعا می‌توان گفت که نمایشگاه پلاستیک و لاستیک K یک فرصت ایده آل برای نمایش محصولات و ابداعات و ارتباط با صاحبان این صنعت است.

چه کسانی در K  شرکت می‌کنند؟

به ‌طورکلی سه گروه عمده که در بازار جهانی پلاستیک و لاستیک فعالیت دارند در این نمایشگاه شرکت می‌کنند: گروه اول تولیدکنندگان شاخص مواد اولیه که در بازار مواد اولیه در گروه تولیدکنندگان تأثیرگذار بوده و نقش پیشرو در این بازار ایفا می‌کنند. گروه دوم شرکتهای پالایشگر مواد اولیه و گروه سوم شرکت‌های فعال در حوزه تولید ماشین‌آلات. این سه گروه اصلی با شرکت در نمایشگاه K می‌توانند آخرین پیشرفتهای فنی، تولید‌کنندگان موجود در صنعت، روش‌های فعلی تولید، ساخت و پرداخت و همچنین چشم‌اندازی هرچه شفاف‌تر از این حوزه خاص را معرفی کنند.

چه محصولاتی در K  ارائه می‌شود؟

در نمایشگاه K دوسلدورف محصولاتی همچون انواع چسب، ماشین آلات قالب ریزی و پرس، خطوط اکستروژن، کف، جرنلترس، ماشین‌های قالب گیری تزریق، وسایل اندازه گیری، افزودنی‌های پلاستیک، قالب ریزی و سازه های پلاستیکی، قطعات پلاستیکی، محصولات پلاستیکی، تجهیزات بازیافت پلاستیک، ابزارهای پلاستیکی، پلاستیک، مواد پلاستیک، ماشین آلات پردازش پلاستیک، لاستیک، الیاف مصنوعی، الیاف مصنوعی و دستگاههای جوش در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این نمایشگاه با رویکردی مبتنی بر نوآوری پایدار خدمات متعددی را به فعالان این حوزه ارائه می‌دهد. علاوه بر ویژگی‌های اشاره‌شده در بالا، تعامل نزدیک و هماهنگی برگزارکنندگان این نمایشگاه با صنایع و انجمن‌های مختلف و برنامه‌ریزی‌های دقیق نمایشگاهی، استقلال کامل در تمامی تصمیم‌گیری‌ها و تدوین استراتژی‌های لازم برای تک‌تک نمایشگاه‌ها، خطرپذیری و خود‌گردانی در خصوص مباحث مالی، پوشش 105 کشور از طریق 65 نمایندگی فعال و پوشش کامل بخش‌های صنعت پلاستیک و لاستیک و  حضور تمامی شرکت‌های موفق،  این نمایشگاه را در انطباق کامل با بازارها و چالش‌های آینده قرار می‌دهد. همچنین این نمایشگاه فرصت تبادل اطلاعات بین طراحان و سازندگان  در بخش‌های مختلف صنعت همچون خودروسازی، مهندسی الکترونیک، بخش نظامی، کالاهای مصرفی و فن آوری پزشکی را ایجاد می‌کند.

 

رنگدانه های میکرونی جدید lanxess در نمایشگاه k:

در این نمایشگاه، واحد بازرگارنی لاستیک و پلاستیک (ADD) شرکت Lanxess رنگ‌دانه‌های آلی خود را با نام تجاری Macrolex Gran را به منظور استفاده در پلاستیک‌های بی‌نظم و نیمه‌بلورین در نمایشگاه بین‌المللی K 2016 در معرض عموم قرار خواهد داد. از مزایای این دانه‌های میکرونی در مقایسه با دانه‌های پودری و متراکم، می‌توان به خواص خوب پراکنشی و فرایندی و ایمنی بالای کاربری آن اشاره نمود.

 

دانه‌های میکرونی با قطر 0/3 میلی‌متر سری Macrolex از دانه‌هایی تشکیل شده است که به آسانی ریز شده و توزیع یکنواختی در بستر پلیمری بوجود خواهد آورد. غبار و ذرات ریز بوجود آمده حین فرایندپذیری این رنگ‌دانه‌ها بسیار کمتر است. بنابراین، خطرات ناشی از انفجار این ذرات معلق در هوا و فرایند تمیزکاری آنها کاهش خواهد یافت. موارد استفاده از این محصول بطور عمده در فرایند اکستروژن و قالب‌گیری تزریقی خواهد بود. این رنگ‌دانه‌ها در حلال‌های عالی قابل انحلال بوده و برای استفاده در پلیمرهایی نظیر PS، PET، PC، ABS و PMMA مناسب است.

 

گروه‌های هدف K کدام هستند؟

گروه‌های هدف نمایشگاه پلاستیک دوسلدورف شامل سازندگان محصولات پلاستیکی و لاستیکی، تولیدات لاستیکی و روشهای تولید، بسته بندی و توزیع، صنایع ساختمانی و سازه، معماری و طراحی داخلی، خودروسازی، هوانوردی و هوافضا، مهندسی برق/الکترونیک، ماشین آلات و کارخانجات تولیدی، کشاورزی، فن آوری پزشکی/مکانیک/ اپتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فن آوری های انرژی / فتوولتائیک،‌ لوازم ورزشی/سرگرمی و صنایع شیمیایی هستند.

تمرکز اصلی K  کجاست ؟

حوزه‌های تمرکز نمایشگاه پلاستیک آلمان شامل موارد زیر می‌شود:

1-مواد اولیه و تجهیزات جانبی: موادی برای آینده

در نمایشگاه پلاستیک و لاستیک دوسلدورف توجه خاصی به آخرین تحولات در پژوهش های پلیمری شده است. در حقیقت توجه به بهبود بهره وری منابع، مواد اولیه و کمکی منجر به ایجاد توازن بین منافع اقتصادی و زیست محیطی خواهد شد. به یاد داشته باشید هدف نهایی تنها بهینه سازی استانداردهای مواد پلاستیکی نیست، بلکه رسیدن به پلیمرهایی با کاربردهای پزشکی، اُپتیکی، برق و یا بیولوژیکی نیز مطلوب و ضروری است.

2- محصولات نیمه تمام شده، قطعات فنی، پلاستیک های تقویت شده: دسترسی به بازارهای در حال رشد

در نمایشگاه پلاستیک آلمان، شما با بازارهای مصرفی با پتانسیلهای رشد بالا از سراسر جهان روبرو خواهید گشت. بازارهایی که بیش ازهمه چیز بر محصولات پلاستیکی و لاستیکی با کاربردهایی در زمینه صرفه جویی در انرژی و حفظ محیط زیست که پاسخگو به نیازهای آینده باشد، تکیه خواهند داشت.

3- ماشین آلات و تجهیزات: برای اولین بار در جهان

نمایشگاه پلاستیک و لاستیک به شما جایگاهی حرفه ای و کامل ارائه می نماید. در واقع محصولات پیشرفته برای کارشناسان بین‌المللی، صاحب نظران و تصمیم گیرندگان این صنعت در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

این نمایشگاه همواره بر روی سطح بازار جهانی اثر گذار است چرا که همواره غرفه گذاران در نمایشگاه K (نمایشگاه پلاستیک و لاستیک دوسلدرف آلمان) تازه ترین دستاوردهای خود را در آن به نمایش می گذارند و طبیعی است که انتظار دارند این نوآوری ها به بهترین شکل ممکن در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد. مراجعه کنندگان این دوره نمایشگاه می توانند از امکانات جدیدی که برای دستیابی به جزییات موضوع های تخصصی بر روی سایت دایمی این نمایشگاه در نظر گرفته شده است، بهره مند شوند.

سازماندهی K  چگونه است ؟

با نگاه به تجربه عملیاتی شرکت برگزارکننده این نمایشگاه و مشاهده نتایج حاصل از هریک از نمایشگاه‌های شاخص برپاشده در یک دهه اخیر یعنی از K 2010  و K 2013  می‌‌توان ویژگی‌های اشاره‌شده در بالا را به‌طور دقیق بررسی کرد و نتایج حاصل از این دریافت‌ها را به‌عنوان راهکاری برای نیل به موفقیت در اجرای نمایشگاه‌های بین‌المللی در ایران به اجرا گذاشت.

در دوره های قبلی نمایشگاه K تعداد نفرات بازدیدکننده بالغ بر 200,000 نفر بوده‌ است. سؤالی که در اینجا به ذهن می‌رسد نحوه ارائه خدمات جانبی سوای اهداف تجاری، به بازدیدکنندگان است. برای تأمین نیاز‌های جانبی بازدید‌کنندگان، گروهی مشتمل بر 30,000 نفر به کار گرفته شدند که به ‌طور فعال در طول دوره برپایی نمایشگاه به فعالیت و خدمت‌رسانی به شرکت‌کنندگان پرداختند. در دوره قبلی آسیا با بیش از 30000 بازدیدکننده بیشترین سهم را در بین بازدیدکنندگان نمایشگاه داشته و در این میان هند با بیش 11000 متخصص اعزامی به این نمایشگاه بزرگ‌ترین سهم را در میان کشورهای آسیایی داشته است.

در نظرسنجی‌های انجام ‌شده از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه، 86 درصد گفته اند که به علت حضور در این نمایشگاه به موفقیت‌های تجاری دست‌ یافته‌اند.

نکته درخور توجه در نظرسنجی‌ها، نظرات مشابهی است که هر دو طرف حاضر در این نمایشگاه نسبت به هم اعلام کرده‌اند. غرفه‌داران به میزان 93 درصد از مهارت‌های تخصصی بازدید‌کنندگان اعلام رضایت کرده‌اند و در آن ‌سو 96 درصد از بازدیدکنندگان ضمن اعلام رضایت از بازدید از غرفه ‌ها اذعان داشته‌اند که تمامی اهداف آن‌ها از بازدید‌های انجام‌شده محقق شده است.

نوآوری‌های K  چیست؟

 
اما نکته‌ای که نباید مورد غفلت واقع شود نوآوری‌های انجام‌شده توسط متولیان و برگزارکنندگان این نمایشگاه است. یکی از این ابداعات پخش فیلمی در پایان مراسم نمایشگاه است که نقش و اهمیت صنعت پلاستیک را در آینده نه ‌چندان دور در ابعاد مختلف از جمله زندگی روزمره افراد مورد تأکید قرار می‌‌دهد و با ترسیم ضمنی نقشه راهی برای آینده این صنعت به مدد هنر و این قبیل ابزار‌ها، جرقه‌ای در ذهن نوآوران برای دنبال کردن نیاز‌های جدید مشتریان ایجاد می‌کند.

برگزاری میزگردهای روزانه با حضور دانشمندان عالی‌رتبه درباره چشم‌اندازهای پیش‌رو در سالن‌های خاص و در زمان‌های مشخص و به‌صورت چندرسانه‌ای از دیگر اقداماتی است که در جهت ارتقای کیفیت نمایشگاه و همچنین سطح تبلیغات نمایشگاه به‌خوبی عمل می‌کند.

تعیین رویکردهای کلی برای نمایشگاه و تأکید ویژه بر روی موضوعات صرفه‌جویی در انرژی و حفاظت از منابع نیز از جمله اقداماتی است که در مجموعه نمایشگاه‌های k به چشم می‌خورد و  در این حوزه‌ها چشم‌انداز خوبی در انتظار صنعت پلاستیک خواهد بود. معرفی و ایجاد فرصت‌های شغلی با اختصاص یک روز از میزگردها به نسل جوان تحت عنوان «ملاقات با جوانان» نیز از کارکردهای دیگر این نمایشگاه است.

هدف از این بحث‌ها، آشنا کردن و علاقه‌مند کردن جوانان با فرصت‌های شغلی موجود در صنعت لاستیک و پلاستیک است. متخصصین این حوزه، اطلاعات موجود درباره دوره‌های کارآموزی، کارآفرینی و فرصت‌های پیش رو را به همراه  تحلیلی از وضعیت بازار کار در این حوزه را در اختیار جوانان قرار می‌دهد.

نمایشگاه K 2016

همان‌طور که در ابتدای بحث مطرح شد، نمایشگاه کِی هر سه سال یک‌بار برگزار می‌شود اما نکته‌ای که پیش از برگزاری این نمایشگاه درخور توجه است فاصله زمانی بین دو نمایشگاه است. در این فاصله زمانی سه‌ساله اقدامات اساسی و مهمی برای شناسایی شرکت‌کنندگان و نوع فعالیت آن‌ها صورت می‌گیرد و از سوی دیگر زمان کافی و قابل‌توجهی برای متقاضیان باقی می‌گذارد تا برنامه‌ریزی و زمان‌بندی منسجمی برای شرکت در این نمایشگاه داشته باشند.

با مشاهده صفحه اصلی وب گاه این نمایشگاه، زمان‌سنجی که در این صفحه قرار داده شده است و شمارش معکوس شروع K 2016 را نشان می‌دهد، موید نقش و اهمیت زمان برای برگزارکنندگان این نمایشگاه است. با نگاه به روند رو به رشد بازدیدکنندگان نمایشگاه K در دو دوره گذشته و همچنین نظرسنجی‌های صورت گرفته از شرکت‌کنندگان و نتایج مطلوب و حداکثری آنها، انتظار تداوم موفقیت این نمایشگاه در سال 2016 دور از ذهن نیست.

بررسی موشکافانه و دقیق اقدامات انجام‌شده توسط مجریان، دقت در زمان‌بندی و برنامه‌ریزی منسجم توسط آنان و همچنین توجه به ابعاد مختلف خدمات و تسهیلات ارائه‌شده که صرفا محدود به مکان نمایشگاه نیست همگی مانند نقشه راه و خطوط کلی در جهت نیل به موفقیت یک نمایشگاه بین‌المللی عمل کرده و تداوم اعتبار و اثرگذاری آن را در سطح بین‌المللی تضمین خواهد کرد.

در نمایشگاه K 2013 کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا، اتریش و سوییس مانند گذشته حضور بسیار پر رنگی داشتند و در کنار این کشورها حضور تولیدکنندگان آسیایی نیز در مقایسه با نمایشگاه K 2010 افزایش‌ یافته بود.

در دوره قبلی حدود 218000 تاجر بازدیدکننده از بیش از 120 کشور در این نمایشگاه شرکت کردند. و حدود 58 درصد(حدود 126 هزار نفر) از شرکت کنندگان معتبر از کشورهای خارجی حضور پیدا کردند.

به خصوص در قسمت شرکت کنندگان خارجی در نمایشگاه k2013 علاقه مندی به سرمایه گذاری بسیار زیاد بود و از هر 2 نفر از شرکت کنندگان یکی با تصمیم به خرید محصول خاصی به دوسلدورف آمده بود.

نزدیک به نیمی از تمام شرکت کنندگان از کشورهای دیگر و حتی از آنگولا، بورکینافاسو، جزایر فالکلند ،یمن، جمهوری مالاوی، نپال، نیوکلدونیا،‌عمان، پرو و ترکمنستان در دوسلدورف حضور یافتند. تعداد شرکت کنندگان از آسیا جمعی بزرگی از بازدید کنندگان را تشکیل می داد. حدود 30000 شرکت حرفه ای از جنوب شرق و آسیای میانه و خاور نزدیک و خاورمیانه به دوسلدورف آمده بودند. مهمانانی از هند گروه عظیمی را تشکیل می‌دادند  و تعداد  بازدیدکنندگان از چین، ‌اندونزی،‌ ایران، ژاپن و تایوان به طور قابل توجهی افزایش یافته بود.

افزایش قابل توجهی در تعداد بازدید کنندگان آمریکای شمالی نیز به چشم می خورد: در حدود 8100 شرکت کننده از ایالات متحده آمریکا و کانادا ثبت نام کرده بودند که نسبت به سال 2010 حدود 1300 شرکت کننده افزایش یافته بود. 11000 شرکت کننده حرفه ای از آمریکای لاتین بودند که نسبت به سال 2010 بیشتر شده بود.

نمایشگاه تجاری K بهترین مکان برای نمایش نوآوری‌های صنعت لاستیک و پلاستیک و از نظر ویژگی های کمی و کیفی رویدادی بی همتا در جهان است. در سال 2016، این نمایشگاه دوباره بزرگترین رویداد صنعتی و نقطه شروعی برای تصمیم گیری های مهم در مورد محصولات و فرایندهای صنعت لاستیک و پلاستیک در دوسلدورف خواهد بود.

 

نگاهی به ادوار گذشته نمایشگاه k:

همانطور که گفته شد، در دوره قبلی این نمایشگاه بیش از 3 هزار مشارکت کننده داشت که در 19 سالن و فضایی به مساحت 77 هزار متر مربع حضور داشتند. 14 سالن نمایشگاه متعلق به ماشین سازان بود   که عمده غرفه گذاران نمایشگاه هستند. 60 درصد غرفه گذاران غیر آلمانی بودند  که بیشترین تعداد آنان را اروپایی ها تشکیل می دادند. آسیایی ها با 766 شرکت در رده بعدی و آمریکای شمالی با 132 شرکت در رتبه سوم قرار دارند. از ایران نیز شش شرکت در فضایی به مساحت 700 مترمربع در نمایشگاه حضور  داشتند. 


218000 بازدید کننده از 100 کشور از K 2013 دیدن کردند. 60 درصد این افراد غیر آلمانی بودند، همچنین 18 هزار نفر آنان ایرانی بودند.

 

 

نگاهی به شهر دوسلدورف:

 

دوسلدورف (Düsseldorf) پایتخت ایالت نوردراین-وستفالن (North Rhine-Westphalia) است و در غرب آلمان قرار گرفته است. این شهر هفتمین شهر بزرگ کشور و دارای مساحتی 217 کیلومتر مربعی می باشد. جمعیت این شهر 1 میلیون و 200 هزار نفر بوده که با حومه راین-روهر (Rhine-Ruhr) به 11 میلیون نفر نیز می رسد. بندر شهر در کنار شهر قدیمی و رودخانه راین در طول 10 سال گذشته از نظر شهرسازی و تجارت پیشرفت زیادی کرده است و سه ساختمان 10 تا 15 طبقه از آرشیتکت معروف گِری (Gehry)، در این شهر بسیار معروف هستند. به جز زیبایی های شهری، دوسلدورف مرکز تجاری و مالی نیز به شمار می رود و در دنیای مد و نمایشگاه های تجاری نیز در سطح جهانی شناخته شده است. شایان ذکر است که دوسلدورف به عنوان شهری که در حومه رود راین قرار گرفته، مرکز برگزاری کارناوال راین است و همچنین سالانه بیش از 4.5 میلیون نفر در ماه جولای از بزرگترین نمایشگاه شهر با نام راین فانفر (funfair) دیدن می-کنند. 

 
تاریخچه

در قرن هفتم و هشتم پس از میلاد به دلیل وجود رود راین، افرادی برای ماهیگیری در منطقه دوسلدورف ساکن شدند و این آغاز به وجود آمدن این شهر بود. در قرن هفدهم به دلیل علاقه جان ویلهلم دوم به فرهنگ و هنر، دوسلدورف رشد فزاینده ای در این زمینه داشته و آثار هنری زیادی از جمله مجسمه ها و تابلوهای نقاشی معروفی از آن دوره در موزه ها نگهداری می شود. در قرن نوزدهم و با انقلاب صنعتی، جمعیت این شهر رشد فزاینده ای یافت اما با جنگ جهانی شهر آسیب جدی دید و درصد قابل توجهی از جمعیتش را از دست داد. پس از جنگ، دوسلدورف نیز مانند دیگر شهرهای آلمان از لحاظ اقتصادی رشد کرده و امروزه جایگاه ویژه ای در اقتصاد و فرهنگ دارد.

 
اقتصاد و صنعت

یکی از مراکز مخابراتی برجسته آلمان، شهردوسلدورف است. با داشتن دو شرکت مخابراتی بزرگِ  وودافون (Vodafone) و ای-پلاس (E-Plus) قسمت بزرگی از بازار تلفن همراه به این شهر اختصاص دارد. علاوه بر این، دفاتر اصلی شرکت های معروفی از قبیل لورئال و هنکل در دوسلدورف واقعا شده است و برخی خطوط تولید اتومبیل مثل مرسدس بنز و فولکس واگن و همچنین شرکت های ژاپنی متعددی، به رونق اقتصادی شهر کمک می کنند.

 

علم و فرهنگ

دوسلدورف به عنوان مرکز هنرهای زیبا شهرت دارد. مراکز هنری معروف شهر عبارتند از : مرکز اپرا (Deutsche Oper am Rhein)، تاتر (Düsseldorfer Schauspielhaus) و خانه هنر (Artistichome of Gustaf Gründgens). یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی شهر، کارناوال دوسلدورف یا فصل پنجم است که هر سال در ماه نوامبر برگزار می شود.علاوه بر این، پسری که آکروبات بازی می کند (Cartwheeler) نیز قدیمی ترین سمبل شهر است که در سوغاتی ها و یا مجسمه هایی در سطح شهر، می توان نشانه هایی از آن یافت.

 

گردشگری و جاذبه توریستی

از جمله نقاط دیدنی دوسلدورف می توان به مکان های زیر اشاره کرد:
•    برج راین (Rheinturm)
•    خیابان گوونیگ (Kounigsallee)
•    قصر بنرات (Schloss Benrath)
•    مجمع آثار هنری استان نوردراین و وستفالن (Kunstsmmlung Nordrhein Westfalen)
•    دوسلدروف کایزوت (Dousseldorf-Kaiserweth)
•    موزه قصرهنر (Museum Kunstpalast)
•    اپرای آلمانی (Deutsche Oper am Rhein)
•    آکادمی هنر دوسلدورف (Kunstakademie Dousseldorf)

 

 

نگاهی به مرکز نمایشگاهی دوسلدورف:

مرکز نمایشگاه های بین المللی دوسلدورف فعالیت خود را از سال 1947 میلادی آغاز کرده است و امروزه خدمات تراز اول خود را از طریق 69 دفتر نمایندگی و نیز 9 شعبه به جهانیان ارائه می کند.

این شرکت نمایشگاهی در مجموع بیش از 40 نمایشگاه در دوسلدورف اجرا می کند که 24 مورد آنها، نمایشگاه های تراز اوّل جهانی هستند. نمایشگاه های دوسلدورف در زمینه های ماشین آلات، کارخانجات و تجهیزات، بازرگانی و خدمات، پزشکی، بهداشت و درمان، مُد و سبک زندگی، و تفریحات برگزار می-شوند.

همچنین میزان بالای شرکت کنندگان بین المللی از وجوه پراهمیت این نمایشگاه است.

کل فضای نمایشگاهی محل دائمی نمایشگاه های بین المللی دوسلدورف شامل 19 سالن سرپوشیده و نیز فضای باز 306.000 مترمربعی است و تیم مجرب این نمایشگاه از تجربۀ بین المللی 60 ساله در زمینه برگزاری نمایشگاه ها برخوردار هستند. نمایشگاه دوسلدورف بالغ بر هزار و دویست نفر پرسنل داشته و سرمایه در گردش این گروه در سال 2013 میلادی 315 میلیون یورو بوده است.

مرکز نمایشگاه های دوسلدروف در فاصله بسیار نزدیکی از فرودگاه دوسلدورف (با پروازهایی به 195 مقصد در جهان) واقع شده است. همچین دو ایستگاه مرکزی راه آهن در نزدیکی این نمایشگاه هستند. وجود 20 هزار فضای پارک خودرو در مجاورت نمایشگاه از ویژگی های کم نظیر این مرکز به شمار می آید.

در سال 2013 میلادی جمعاً 25 هزار و 126 غرفه گذار در نمایشگاه های دوسلدورف شرکت کردند که 62% آنان از خارج از کشور آلمان بودند. همچنین 1 میلیون و 194 هزار بازدیدکننده متخصص در همان سال از نمایشگاه های ممتاز این شرکت بازدید کردند. شایان ذکر است که 30% بازدیدکنندگان نیز خارجی بوده اند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .