انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

آخرین ویرایش استاندارد ملی لوله‌های پلی‌اتیلن (PE) بدون قطره‌چکان و قطره‌چکان‌دار برای کاربرد آبیاری

آخرین ویرایش استاندارد ملی لوله‌های پلی‌اتیلن (PE) بدون قطره‌چکان و قطره‌چکان‌دار برای کاربرد آبیاری در اجلاسیه کمیته ملی آب و آبفا تصویب شد

بژه گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن،آخرین ویرایش استاندارد ملی لوله‌های پلی‌اتیلن (PE) بدون قطره‌چکان و قطره‌چکان‌دار برای کاربرد آبیاری در اجلاسیه کمیته ملی آب و آبفا که در تااریخ 22/04/1401 برگزار گردید، مورد تصویب قرار گرفت.

  1. به این ترتیب ،تغییرات کلی این استاندارد نسبت به ویرایش قبلی به شرح زیر میباشد:
    1) خواص فیزیکی، مکانیکی و هیدرولیکی لوله قطره چکاندار (ضخامت 1 میلیمتر و بالاتر) در این استاندارد قرار داده شده است و از این پس باید با الزامات این استاندارد مطابقت داشته باشد.
    2) موضوع تولیدی عمر لوله به صورت کامل و روشن توضیح داده شد. حداکثر طول عمر لوله 10 سال و به ازای سالی 1500 ساعت استفاده میباشد. در صورت استفاده بیش از 1500 ساعت به همان میزان طول عمر کاهش پیدا میکند. به طور مثال در صورت استفاده سالی 2000 ساعت طول عمر لوله به 5/7 سال کاهش پیدا میکند.
    3) با توجه به این مهم که کاهش طول عمر لوله های آبیاری در بیشتر مواقع به دلیل عوامل بیرونی، مکانیکی یا محیطی است پروژه تحقیقاتی آزمون ESCR توسط آزمایشگاه آزمون دانا پلاستیک بر اساس استاندارد های ASAE/ASABE S435 و IS 12786 و مشارکت 15 واحد تولیدی در سراسر کشور انجام گردید. رویه آزمون در پیوست ت استاندارد به صور کامل توضیح داده شده است.
    4) با توجه مشکل بیرون آمدن اتصالات از لوله آبیاری و قطره چکاندار با ضخامت یک میلیمتر، رواداری قطر (تنها برای ضخامت یک میلیمتر) 0.3 mm± در نظر گرفته شده است. به طور مثال برای قطر لوله سایز 16میلیمتر رواداری قطر 15.7-16.3mm میباشد.
    5) مواد اولیه مصرفی میبایست به صورت خودرنگ مشکی باشد.

 

برای دسترسی به متن استاندارد اینجا کلیک کنید

گفتگو کنید

1 نظر

  1. با سلام
    وقتی لوله ۱۶تولید میکنیم و قطر داخلی لوله برای نصب دریپر بین خطی اهمیت بالای داره چطور باید محیط لوله رو باید مطابق با استاندارد تولید کرد ۰۹۱۳۹۳۲۵۰۱۲

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت