انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

آبیاری تحت فشار در بیش از یک میلیون هکتار

مشاور وزیر و مجری سیستم‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی گفت:ازمجموع 8 میلیون و 700 هزار هکتار اراضی آبی کشور امسال تاکنون یک ‌میلیون و 733 هزار هکتار تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری وتحت فشار قرار گرفته است.

عباس زارع روز یکشنبه در آئین جشن پایان اجرای طرح آبیاری تحت ‌فشار در مزارع کشاورزی دشت پلنگ شهرستان دشتی استان بوشهرافزود:از مجموع 609 دشت آبی مطالعه شده درسطح کشور دشت پلنگ نخستین دشتی است که 100 درصد مزارع کشارزی آن تحت پوشش آبیاری تحت فشار است.
مجری سیستم‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی یادآورشد:باتوجه به خشکسالی و پایین آمدن سطح سفره های زیرزمینی یکی از مهمترین برنامه های دولت اجرا و توسعه سیستم های آبیاری نوین درکل اراضی آبی کشور است
زارع اضافه کرد:امسال بیش از 31 هزار و 170 میلیارد ریال در کشور از طرف مجلس شورای اسلامی و صندوق توسعه ملی و بودجه سنواتی برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در 250 هزار هکتار اراضی آبی کشور تصویب شده که تاکنون 40 درصد این اعتبار تخصیص ‌یافته است.
وی تصریح کرد:استان بوشهر در زمینه جذب اعتبار و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار از استان های موفق و پیشتاز کشور بوده است و در سال جاری نسبت به پنج سال قبل حدود 150 درصد در زمینه توسعه سامانه‌های نوین آبیاری پیشرفت داشته است.
مشاور وزیر و مجری سیستم‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی افزود:در دولت یازدهم و دوازدهم سالیانه بیش از 500 هزار هکتار از مزارع کشاورزی زیرپوشش طرح ساماندهی نوین آبیاری قرار گرفته که با احرای این طرح سالیانه بیش از هفت میلیارد متر مکعب صرفه جویی آب می شود.

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت