انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

آشنایی با تولیدات پتروشیمی جم در حوزه لوله های پلی اتیلن و نوارهای آبیاری

در مصاحبه ای اختصاصی با کارشناس پتروشیمی جم در پیرامون 5محصول این پتروشیمی در حوزه لوله های پلی اتیلن و نوارهای آبیاری گفتگویی داشتیم که در ادامه از نظر می گذرانید.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ، در راستای اطلاع رسانی گریدهای جدید تولیدی پتروشیمی های کشور در کاربردهای لوله و اتصالات پلی اولفینی ، روابط عمومی این انجمن صنفی بصورت هفتگی ، مصاحبه ای را با دست اندرکاران این صنعت ، ترتیب می دهد که به اطلاع مخاطبان گرامی و علاقمندان خواهد رسید.

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید ؟
مریم نجاتی هستم مدیر “تحقیقات وتوسعه بازار” پتروشیمی جم

در کنفرانس اخیر لوله و اتصالات پلی اولفینی بیان شد که پتروشیمی جم یکی از با کیفیت ترین گرید های PE100 را در کشور عرضه می نماید و با فعالیتهای تحقیق و توسعه روز به روز در حال توسعه و افزایش کیفی این محصول می باشد در مورد روند تولید PE100 در پتروشیمی جم توضیح بفرمایید ؟
پتروشیمی جم در سالهای اخیر و مخصوصا سال 98 تلاش کرده تا با عرضه مستمر و مناسب شرایط خرید را برای مشتریان داخل خود فراهم نماید. با توجه به اینکه ایران بزرگترین مصرف کننده گرید پایپ در خاور میانه است پتروشیمی جم تلاش نموده تا اولویت خود را در تولید گریدهای پایپ به بازار داخل اختصاص بدهد و در این راستا با ایجاد تسهیلاتی برای مشتریان داخلی از جمله عرضه های اعتباری بلند مدت با کمترین نرخ بهره تلاش داشته تا مشتریان را در بازار بحران زده کنونی حمایت کند.

با توجه به اینکه هم اکنون در استانداردهای بین المللی فقط مواد خودرنگ مشکی PE100 مورد قبول می باشد و در ویرایش جدید استاندارد که بزودی در ایران هم استفاده خواهد شد فقط به مواد خودرنگ مشکی اشاره گردیده است آیا امکان تولید مستمر گرید خودرنگ مشکی از طرف پتروشیمی جم امکان پذیر می باشد ؟
همانطور که مستحضرید این گرید پیش از این، در تناژ بالا و با کیفیت بسیار بالا و در سطح استانداردهای بین المللی توسط جم تولید و عرضه شده و محبوبیت این برند در میان مشتریان را بهتر است از خود آنها جویا بشوید.
با توجه به اینکه کیفیت بزرگترین دغدغه برای پتروشیمی جم است تولید گرید خودرنگ با بالاترین کیفیت مستربچ در دستور کار جم قرار دارد و به محض تامین مستربچی با استانداردهای مد نظر، اقدام به تولید مجدد این محصول خواهد نمود.

با توجه به اینکه یکی از بزرگترین چالش های پتروشیمی های تولید کننده گرید خود رنگ مشکی ، عدم وجود دوده استاندارد بهداشتی جهت گرید پلاستیک و با مشخصات مورد نظر فنی پتروشیمی شما در کشور می باشد ، چه پیشنهاد و راهی را برای حل این مشکل پیشنهاد می نمایید ؟
با توجه به حجم کوچک بازار دوده پایپ گرید در مقایسه با دیگر کاربردهای آن در کشور که تقریبا 10 درصد میباشد به نظر میرسد بهترین راهکار وارد نمودن این دوده از منابع خارجی است که هر چه سریعتر بتوان نیاز داخل به گرید مشکی را با کیفیت مطلوب و استاندارد تولید نمود.
لازم به ذکر است گریدهای مشکی دوده در صنایع بسیار مهمی و بعضا پر خطری که با سلامت جامعه در تماس است نظیر آب و گاز در تماس است و ایمنی گرید تولید شده در اولویت اول است بنابرین می طلبد که بیشترین حساسیت در مورد تولید و تامین کیفیت مواد اولیه آن مانند دوده (یا مستربچ) دیده شود.

آیا مواد اولیه CRP-100N پتروشیمی جم دارای گواهینامه یا استانداردی در مورد این محصول می باشد لطفا در این مورد توضیح بفرمایید ؟
جم یکی از معدود شرکتهایی است که کلیه تستهای مربوط به لوله از جمله تستهای هیدرواستاتیک، SCG و RCP را در بهترین و معروفترین آزمایشگاه و موسسه اروپایی به نام KIWA با بالاترین درجه کیفیت گذرانده است که کلیه این آزمونها در خصوص گریدهای مشکی و نچرال با موفقیت و با کلاس PE100 بین المللی تایید شده است که کلیه این گواهینامه ها در وبسایت شرکت در بخش دستاوردها قابل دسترسی است.

شرکت پتروشیمی جم در سالهای قبل با معرفی گرید های MD3510 ، MD3520 و LL235F6 سعی در تولید مواد اولیه ای مناسب جهت تولید نوارهای آبیاری قطره ای نموده است با توجه به نیاز عدیده کشور به این محصول و اولویت بالای افزایش بهره وری استفاده از آب در حوزه کشاورزی در کشور خواهشمند است در مورد روند توسعه محصول در این کاربرد توضیحات بفرمایید ؟
این گریدها در مرحله ورود به بازار و دریافت بازخورد مصرف کنندگان هستند و از آنجایی که پتروشیمی جم مصمم است که سبد محصول لوله خود را برای مصرف کنندگان داخلی تکمیل نماید، به طور جدی بهبود خواص و کیفیت این محصولات و تولید انبوه آن را جهت برآورد نیاز داخلی کشور در دستور کار خود قرار داده است.

روند تولید پلی اتیلن پایپ گرید را در پتروشیمی های کشور چگونه می بینید و چه توصیه ای برای ادامه رشد در این صنعت دارید ؟
خوشبختانه به نظر میرسد کشور در زمینه تولید این گرید به سمت خودکفا شدن می رود ولی نکته بسیار حائز اهمیت این است که سلامت جامعه و بالا بردن استانداردهای صنعت کشور ضروری است که این تولیدات با بالاترین کیفیت صورت گیرد و همانگونه که پتروشیمی جم خود را به تولید با بالاترین کیفیت متعهد نموده، سایر تولید کنندگان محترم نیز کیفیت را در اولویت اول خود قرار دهند.
به نظر میرسد با توجه به تنوع محصولات لوله و حجم بالای تقاضای داخل و نیز منطقه خاور میانه میتوان تقسیم بندی نوع گریدهای پایپ در میان تولید کنندگان داخلی صورت گیرد تا بالا بردن همزمان کیفیت و سوداوری برای کلیه تولید کنندگان اتفاق افتد. به عنوان مثال شرکتی که بهترین گرید PE100 را تولید می نماید تمرگز خود را بر این گرید قرار دهد و شرکتی که بالاترین کیفیت PE80 را تولید می نماید این محصول را در سبد خود قرار دهد.

پایان خبر

برای مطالعه دیتا شیت هریک از این محصولات روی لینک های ذیل کلیک کنید:

CRP 100 B

CRP100N

ll236F6

MD-3510

MD-3520

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت