انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

اجرای 91 طرح تجمیعی آبیاری تحت فشار در آذربایجان غربی/ 29 طرح به بهره برداری رسیده است

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اجرای 91 طرح تجمیعی آبیاری تحت فشار در سطح 16 هزار و 20 هکتار از اراضی کشاورزی استان برنامه ریزی شده که از این تعداد 29 طرح در یک هزار و 818 هکتار با بهره برداری 836 نفر به اتمام رسیده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن پلی اتیلن به نقل از ایرنا ،فیض الله شمس افزود: با اجرای کامل این طرح 88 میلیون متر مکعب آب کشاورزی صرفه جویی می شود که با اجرای 29 کامل 29 طرح صرفه جویی هشت میلیون متر مکعبی محقق شده است.
وی اضافه کرد: پیش از اجرای 29 طرح در اراضی کشاورزی استان، 238 چاه مجاز و غیر مجاز برای آبیاری این اراضی مورد استفاده قرار می گرفت که در حال حاضر این تعداد به 15 حلقه چاه کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: 765 حلقه چاه با اجرای کامل 91 طرح مسدود می شود.
وی با اشاره به اتمام طرح مطالعه 22 طرح تجمیعی آبیاری تحت فشار در آذربایجان غربی ادامه داد: این طرح ها در سطح 921 هکتار اجرایی می شود.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی طرحهای تجمیعی در دست مطالعه را 40 طرح در سطح هشت هزار و 539 هکتار عنوان کرد و ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح ها نیز 37.5 میلیون متر مکعب در سال در مصرف آب صرفه جویی و 228 چاه مجاز و غیر مجاز حذف می شود.
شمس هزینه ایستگاه های پمپاژ و خطوط انتقال آب و آبگیرها، افزایش کارایی مصرف آب در مزرعه و افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی و بهینه سازی مصرف، حذف چاه های فاقد پروانه اراضی تحت پوشش طرح تجمیعی و امکان مدیریت آبیاری در حد مطلوب را از مزایای اجرای طرحهای تجمیعی آبیاری تحت فشار در استان عنوان کرد و گفت: امکان استفاده 85 درصدی از تسهیلات دولتی در تامین هزینه های طرح، افزایش یکنواختی توزیع آب در مزرعه، امکان تجویز برنامه مدیریتی کم آبیاری در مواقع کم آبی، افزایش روحیه مشارکت و همبستگی در بین زارعان و افزایش تولید خالص در واحد سطح نیز از دیگر مزایای اجرای این طرحهاست.
گفتنی است در حال حاضر 15درصد از 365 هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی استان در سطح 55 هزار و 278 هکتار به سیستمهای نوین آبیاری تجهیز شده است. 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت