انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

اختصاص 900 میلیارد ریال برای طرح های آبیاری تحت فشار در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: 900 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی سیستم بهره برداری از آب کشاورزی در قالب سامانه های نوین آبیاری تحت فشار در استان اختصاص یافت

کریم مهری در حاشیه آئین بهره برداری از مرحله اول طرح آبیاری تحت فشار سد پارام هریس  افزود: مساحت کل اراضی کشاورزی استان یک میلیون و 222 هزار هکتار بوده که از این میزان 805 هزار هکتار زیر کشت دیم و 294 هزار هکتار نیز زیر کشت آبی است.
وی با بیان اینکه 123 هزار هکتار اراضی استان نیز زیر کشت محصولات دائمی است، یادآوری کرد: 70 درصد زراعت گندم در استان به صورت دیم است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: 250 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قابلیت تجهیز به سامانه های نوین آبیاری را دارد که تا زمان کنونی 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به این سامانه ها مجهز شده است.
مهری ادامه داد: سامانه های نوین آبیاری به دو روش بارانی و قطره ای موجب افزایش بهره وری از 50 تا 80 درصد می شود.
وی گفت: با توجه به اینکه تمام نیازهای دیم اعم از کود، بذر، کاشت، داشت و برداشت متفاوت با زراعت آبی بوده بنابراین نگاهمان باید متفاوت باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: تمامی تشکل های نظام مهندسی و سازمان جهاد کشاورزی باید یافته های علمی را در بخش زراعت دیم به مزارع کشاورزی انتقال دهند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت