انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

ارائه طرح های جدید پتروشیمی مشروط به تکمیل زنجیره تولید است

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ارائه طرحهای جدید پتروشیمی، مشروط به تکمیل زنجیره تولید است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مرضیه شاهدایی در این زمینه  گفت: سیاست مهم این شرکت در برنامه ششم توسعه، جلوگیری از خام فروشی با هدف توسعه بیش از پیش صنعت پتروشیمی کشور است و از آنجا که تکمیل زنجیره تولید در این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است، شرکت ملی صنایع پتروشیمی طرحهای جدید را به شرط تکمیل زنجیره تولید ارائه خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران افزود: ما به عنوان متولی صنعت پتروشیمی کشور، طرحها و مجوزهای خوراکهای منابع هیدروکربوری را در صورتی ارائه می کنیم که سرمایه گذار نسبت به تکمیل زنجیره تولید اقدام کند.

وی تصریح کرد: به همین منظور در وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران مقرر شده است با هدف جلوگیری از خام فروشی، قراردادها و مجوزهای جدید برای خوراکهای هیدروکربوری متان، اتان، پروپان و .. به این شرط ارائه شود که تکمیل زنجیره تولید صنعت پتروشیمی در دستور کار قرار گیرد.

شاهدایی در ادامه در مورد تعبیر وزیر نفت که سال 95 را سالی استثنایی برای صنعت پتروشیمی کشور خوانده است، گفت: امسال 11 طرح پتروشیمی به بهره برداری می رسد و برآورد ما این است که حدود 5 تا 6 میلیون تن به ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی کشور اضافه شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به افتتاح طرحهای لرستان و اسیدسولفوریک مهاباد اعلام کرد: دو طرح اوره آمونیاک مرودشت و MEG پتروشیمی مروارید هم در مرحله تولید قرار دارند و آماده افتتاح هستند.

وی خاطرنشان کرد: طرحهای فاز 2 پتروشیمی کاویان، پلی استایرن تخت جمشید پارس عسلویه، فاز 3 پتروشیمی پردیس، کارون 2، فاز یک دماوند و خط اتیلن غرب به مرحله تولید می رسند و تا پایان امسال افتتاح می شوند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت