انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

ارتقای 24 پله‌ای رتبه گلستان در تجهیز اراضی به سیستم آبیاری نوین

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: تا پایان سال 95 میزان سطح اراضی تجهیز شده در استان به سیستم آبیاری نوین 48 هزار و 500 هکتار بود که این میزان تا پایان سال 96، به 55 هزار و 777 هکتار رسید.

محمدتقی کمال غریبی اظهار کرد: استان گلستان دارای 670 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این میزان 387 هزار جزو اراضی آبی است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی شرکت مهندسی مشاور این طرح، 350 هزار هکتار از اراضی آبی استان قابلیت تجهیز به سیستم‌های آبیاری تحت فشار را دارند.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: سال گذشته 8 هزار و 277 هکتار از اراضی استان به سیستم‌های مختلف آبیاری قطره‌ای، بارانی، مکانیزه و تیپ(کم فشار) تجهیز شد.

کمال غریبی افزود: تا پایان سال 96، 55 هزار و 777 هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده که از این نظر رتبه گلستان از 29 به رتبه 5 کشور ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت از این طرح، گفت: میزان سقف اعتبارات بلاعوض اعطایی در نظر گرفته شده برای طرح‌های آبیاری بارانی به ازای هر هکتار 65 میلیون ریال، طرح‌های آبیاری قطره‌ای و موضعی به ازای هر هکتار 100 میلیون ریال، طرح‌های آبیاری مکانیزه با ماشین‌های آبیاری به ازای هر هکتار 85 میلیون ریال و طرح‌های کم فشار و انتقال آب با لوله به ازای هر هکتار 45 میلیون ریال است.

کمال غریبی تصریح کرد: در سال 95، 500 میلیارد ریال تصویب اعتبار در این بخش داشتیم که در سال گذشته این میزان به 925 میلیارد ریال تصویب اعتبار رسید.

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی گلستان یادآور شد: اجرای از این طرح با توجه به بروز و توسعه خشکسالی و کم‌آبی‌های ناشی از کاهش بارندگی، باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری، توزیع یکنواخت آب در اراضی زراعی، امکان کشت یکپارچه، افزایش تولید در واحد سطح، حفظ و احیاء خاک و جلوگیری از فرسایش و بهره‌برداری بهینه از آب و خاک می‌شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت