انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

افتتاح طرح آبیاری 2240 هکتار زمین کشاورزی گچساران گامی برای توسعه

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت که افتتاح طرح آبیاری 2 هزار 240 هکتار از زمین های کشاورزی دشت امامزاده جعفر این شهرستان که قرار است روز شنبه 14 اسفند انجام شود گامی به سوی تحقق توسعه و ایجاد فرصت های شغلی است.

غلام رضا تاجگردون دراین رابطه اذعان داشت : بهره برداری از طرح آبرسانی به امامزاده جعفر(ع) گچساران بیش از یکهزار و 500 فرصت شغلی ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: میزان اعتبار هزینه شده برای طرح بزرگ انتقال آب به زمین های کشاورزی گچساران 840میلیارد ریال برآورد شده است.
به گفته کارشناسان سالانه سه میلیون و 272 هزار و 252 متر مکعب از چاههای دشت امامزاده جعفر(ع) برای امور کشاورزی، آشامیدنی و صنعت استفاده می شود که اجرای طرح آبرسانی گامی در راستای پیشگیری از کاهش آب سفره های زیر زمینی است.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزش هر هکتار زمین کشاورزی دشت امامزاده جعفر با اجرای این طرح 400 تا 500 میلیون ریال شده و درآمد هر هکتار در هر سال 90 میلیون ریال است بیان داشت: اجرای این طرح، اقتصاد زندگی مردم این منطقه متحول خواهد کرد.
وی تأمین سهمیه تخصیص آب از سدهای کوثر و چم شیر برای حوزه کشاورزی و اجرای طرح‌های بزرگ مانند زمین های کشاورزی امامزاده جعفر، خان احمد و دشت مور را از خدمات ماندگار حوزه کشاورزی در این شهرستان در چهار سال گذشته تاکنون ذکر کرد.
تاجگردون بیان کرد: اختصاص 70 میلیون متر مکعب آب برای آبیاری دشت لیشتر گچساران، 10 میلیون مترمکعب برای دشت مورباشت از سد کوثر 55 میلیون متر مکعب برای دشت امامزاده جعفر و 2 میلیون متر مکعب در منطقه آبدهگاه باشت از سد در حال ساخت چم شیر به دستگاه های مربوط ابلاغ شده است.
وی ابراز داشت: با ابلاغ این میزان آب از سد کوثر و سد در حال ساخت چم شیر نیاز کمبود آب 14 هزار هکتار زمین کشاورزی در مناطق مختلف گچساران و باشت جبران می‌شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت