انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

افزایش 50درصدی راندمان آب در اراضی سیستم نوین آبیاری استان یزد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: 20 هزار هکتار از اراضی استان مجوز سیستم نوین آبیاری را دارد که راندمان آب کشاورزی در این 20 هکتار تا 50 درصد افزایش‌یافته است.

 عباس حاجی ‌حسینی در جلسه شورای اسلامی استان با محوریت مسائل کشاورزی مناطق مختلف با بیان اینکه استان یزد از نظر علمی اقلیمی فراخشک دارد، فعالیت‌های کشاورزی در استان را از بُعد اقتصادی و زیستی دارای اهمیت دانست.
وی افزود: ازاین‌رو، مجموع فعالیت‌های بخش کشاورزی استان باید در راستای افزایش بهره‌وری از منابع آبی، منابع خاکی، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای باشد.
معاون جهاد کشاورزی استان یزد با بیان افزایش راندمان آب کشاورزی در این استان تصریح کرد: 42 میلیارد از 54 میلیارد ریال مصوب در حوزه افزایش راندمان آب کشاورزی تخصیص‌یافته که در همین راستا آبیاری 5 هزار هکتار از اراضی به روش تحت‌فشار تبدیل‌شده است.
در این جلسه رئیس شورای اسلامی استان هم با بیان اینکه بر اساس شرایط اقلیمی روستاهای استان یزد، ارائه تسهیلات و طرح‌های خاص در مناطق روستایی ضروری است ، بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی، لوله‌کشی آب کشاورزی و اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی تأکید کرد.
عزیزالله داورپور برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات بخش کشاورزی استان و ارائۀ خدمات از سوی اداره جهاد کشاورزی به مناطق روستایی را ضروری عنوان کرد.
در این جلسه مسائل روستاهای استان در حوزه بیمه محصولات کشاورزی، سیستم‌ انرژی تجدید پذیر، مرکز خدمات کشاورزی، اعتبارات این حوزه و حصارکشی باغات و مزارع بیان شد.
آبیاری تحت فشار از سال 1368 در استان یزد آغاز شده و تاکنون بیش از 17 هزار هکتار از سطح اراضی باغی و زراعی استان به سیستم‌های نوین آبیاری از جمله قطره‌ای، زیر سطحی، طیفی و کم فشار مجهز شده‌اند.
در سفر ریاست جمهوری به یزد، 560 میلیارد ریال برای امسال و 720 میلیارد ریال برای سال آینده برای این منظور مصوب شده است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت