انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

الزام بازگرداندن ۷۰ درصد ارز حاصل از صادرات تا پایان تیر ۹۸

بانک مرکزی تا ۳۱ تیر به صادرکنندگان فرصت داده ۷۰ درصد ارزشان را به کشور بازگردانده و تاییدیه خوش حسابی بگیرند.
احمد فرشچیان عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در جلسه مشترک هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اظهار کرد: اواخر سال ۹۷ و اوایل امسال بانک مرکزی مقداری  سیاست‌های خود و راه‌های بازگشت ارز را تغییر داد؛ در نهایت چهار روش برای بازگشت ارز معرفی کرد که در درصدها و سهم‌های درنظر گرفته شده برای هر یک از مدل‌ها مشکلاتی نیز وجود داشت.

وی ادامه داد: بانک مرکزی تا ۳۱ تیر به صادرکنندگان فرصت داده شده ۷۰ درصد ارزشان را به کشور بازگردانند تا تائیدیه خوش حسابی از بانک دریافت کرده و از معافیت مالیاتی برخوردار باشند. واضح است که همه صادرکنندگان مکلفند ارزشان را به کشور بازگردانند اما این درصد بندی کار را مختل کرده و جلوی کار صادرکنندگان را گرفته است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران بیان کرد: بانک مرکزی در پاسخ به اعتراض صادرکنندگان اعلام کرد که به درصدبندی توجه نکنند و هر طور که می‌توانند ۷۰ درصد ارز صادراتی شان را برگردانند، اما مسئولان بانک مرکزی حاضر نیستند این موضوع را به صورت مکتوب به صادرکنندگان اعلام کنند و این مسأله باعث شده تا جسارت صادرکنندگان کاهش یابد.

منبع:خبرنگاران جوان

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت