انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

انجمن ملى صنایع پلیمر ایران مراتب اعتراض خود را نسبت به برهم زنندگان بازار پلیمرها به مراجع قانونى اعلام مى‌کند

رئيس کميسيون بازرگانى انجمن ملى صنایع پلیمر ایران برخى فرافکنی‌ها و جوسازی ‌ها براى اعلام نرخ‌هاى عجیب دلار به عنوان مبناى معاملات بازار پلیمر‌ را شیطنت و دامن زدن به التهابات بازار مواد اولیه پتروشیمی‌ دانست.
سعیدزمانزاده

مهندس سعید زمان‌زاده عضو هیأت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر و انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ، در خصوص انتشار خبرهایى از برخى کارگزاری‌ها در روز گذشته در خصوص دلار ۴۰ هزار تومانى به عنوان مبناى معاملات بورس کالا اظهار کرد: اینگونه جوسازی‌ها غلط است و در شرایطى که کشور در جنگ اقتصادى به سر می‌برد، نباید خودمان آتش بیار ‌معرکه شویم.

 

وى افزود: انجمن ملى صنایع پلیمر ایران انتظار دارد، دستگاه‌هاى نظارتى و بازرسى در صورت تکرار اینگونه جوسازی ها براى برهم زدن فضاى بازار مواد اولیه پتروشمى با مسببان برخورد کند.

 

اصل ماجرا چه بود؟

 

مهندس زمان‌زاده در خصوص پشت پرده اعلام چنین خبرى از برخى کارگزارى‌ها گفت: روز گذشته در معاملات P.P صادراتى، رقابت‌ها شدت گرفت که دلیل آن، شرایط خاص منطقه و ارزش بالاى صادراتى کالاهاى پایین دستى P.P است که باعث شد تقاضا براى این کالا به صورت مقطعى افزایش  یابد.

 

وى تاکید کرد: در صورت کفایت عرضه از التهابات تقاضا براى این گرید نیز کاسته مى‌شد.

 

مهندس زمان‌زاده افزود: برخى از گریدهاى P.P به دلیل رقابت بالایى که روز گذشته داشت، ابطال شد اما برخى خبرگزارى‌ها به نوعى به انعکاس این خبر پرداختند که گویی دلار ۴۰ هزار تومانى مبناى معاملات بورس کالا شده‌است.

 

وى خاطر نشان کرد: گریدهایى که بدون رقابت بوده با دلار ۲۲ هزار و ۵۸۳ تومان (میانگین ارز نیمایی منتهى به روز یکشنبه ۶مهر ماه) معامله شد.

 

عضو هیأت مدیره انجمن ملى صنایع پلیمر ایران گفت: تعمیم دادن یک یا دو گرید به کل بازار کاملا اشتباه است و چنین جوسازى‌هایى مى‌تواند با هدف خروج بیشتر کالاها از بورس کالا و تقویت بازار دلالان صورت گیرد.

 

مهندس زمان‌زاده تأکید کرد: موضع انجمن ملى در مواجهه با چنین جوسازى‌ها مشخص بوده و مراتب اعتراض خود را در صورت مشاهده مجدد به  مراجع قانونى و ذیصلاح اعلام خواهد کرد.

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت