انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

بازدید نمایشگاهی هیأت مدیره انجمن و نشست با مدیران امیرکبیر در ایران پلاست یازدهم

رییس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن بهمراه اعضای هیأت مدیره انجمن، در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران پلاست یازدهم ،باحضور در غرفه پتروشیمی امیرکبیر از آخرین وضعیت این واحد پتروشیمی در خصوص عرضه پلی اتیلن پایپ گرید بامدیران این مجموعه به بحث و تبادل نظر پرداختند

 به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان  لوله و اتصالات پلی اتیلن ، درسومین روز نمایشگاه ایران پلاست ، رییس انجمن تولیدکنندگان  لوله و اتصالات پلی اتیلن بهمراه اعضای هیأت مدیره انجمن و برخی از نمایندگان این صنعت ، در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران پلاست یازدهم ،باحضور در غرفه پتروشیمی امیرکبیر از آخرین وضعیت این واحد پتروشیمی در خصوص عرضه پلی اتیلن پایپ گرید بامدیران  این مجموعه به بحث و تبادل نظر پرداختند که در ادامه گزارش این نشست را همراه با گزارش تصویری از نظر می گذرانید.

درابتدای این نشست مهندس صحاف امین با اشاره به تامین نسبتا مناسب مواد ازسوی پتروشیمی ها تا پایان مردادماه اظهارکرد:متاسفانه از ابتدای شهریورماه سال جاری ، عرضه ها افت چشمگیری داشت تا جاییکه عرضه هفت هزارتن هفتگی این محصول ، امروز به هزارو صد تن عرضه رسیده که این مقدار کم نیز بصورت سلف عرضه شده است.

وی در ادامه با اشاره به قراردهای دولتی تولیدکنندگان صنعت لوله و اتصالات پلی اتیلن افزود: متاسفانه درحال حاضر که فصل کاری ماست و تولیدکنندگان نیز به ارگان های دولتی ضمانت نامه داده وقرار دادبلندمدت بسته اند و همچنین در حالیکه شما به دلیل نقص فنی از عرضه مواد معذورید ، برخی از همکاران شما نیز با عنوان کم بودن قیمت مواد ، از عرضه این محصول خودداری می کنند .

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان  لوله و اتصالات پلی اتیلن پیرامون این موضوع گفت: دراین شرایط سخت ، وزارتخانه ها نیز به هیچ وجه به مشکلات تامین مواد تولیدکنندگان توجه نمی کنند و تنها به قراردادهای بسته شده نگاه می کنند و ازاین نظر تولیدکنندگان به شدت تحت فشار قرار دارند .

مهندس صحاف امین در ادامه خاطر نشان کرد: توافق برای قراردادهای بلندمدت و تعامل صنعتگران و پتروشیمی ها می تواند دربرون رفت از مشکلات به طرفین کمکی شایانی نماید و اینگونه نباشد که درصورت بروز مشکلات فنی برای یک پتروشیمی ، دیگر واحدها نیز عرضه را متوقف کنند.

مهندس دیاکو عباسی مدیر فروش پتروشیمی امیرکبیر در ادامه بااشاره به مشکلات فنی این مجموعه گفت: مشکلات تامین قطعات واحد پلی اتیلن ، باعث شد تا این موضوع یک ماه زمان ببرد ودر نتیجه امیرکبیر در زمینه تاخیر در عرضه متحمل جریمه های زیادی شده است و متاسفانه در حال حاضر از بورس کالا ، هیچ کمکی به ما نمی شود.

مدیر فروش پتروشیمی امیرکبیر خاطر نشان کرد:با توجه به شبهات بوجود آمده مبنی بر هماهنگی پتروشیمی ها در عدم این محصول ،به شما اطمینان خاطر می دهم که هرگز چنین چیزی وجود ندارد و اصولا سازو کارهای نظارتی این اجازه را به پتروشیمی ها نمی دهد.

مهندس دیاکو عباسی در ادامه افزود : خوشبختانه با برطرف کردن مشکلات ، امروز با 1100 تن عرضه سلف ، کار را دوباره آغاز کرده ایم و امیدواریم که ظرف چند روز آینده به مدار تولید برگردیم .

در ادامه این نشست ، مهندس محسن جمالیان رییس انجمن تولیدکنندگان  لوله و اتصالات پلی اتیلن با اشاره به واردات این مواد در گذشته گفت: در سال های گذشته که مواد را از خارج تامین می کردیم ، برنامه و سهمیه پتروشیمی های خارجی برای تولیدکنندگان مشخص و کاملا قابل پیش بینی بود اما متاسفانه این قابلیت پیش بینی در کار پتروشیمی های داخلی وجود ندارد.

وی افزود:شما به نقایص فنی بوجود آمده در امیرکبیر اشاره کردید اما وقتی که یک بخش از کار شما دچار مشکل می گردد ، تمام کارخانه من تولیدکننده تعطیل می شود همچنین شما ملاحظه کنید که در طول شش ماه گذشته ، قیمت مواد اولیه به چه میزان افزایش پیدا کرده است و این باعث می شود که تولید کننده در عقد قراردادهای بلندمدت با طرف دولتی دچار اشتباه و نهایتا متحمل ضررشود و شما می بینید که مواد 3700 تومانی به 5300 تومان افزایش پیدا می کند و که این معادل 50% افزایش قیمت است.

رییس انجمن تولیدکنندگان  لوله و اتصالات پلی اتیلن در ادامه بیان کرد : ما امروز آمده ایم تا ضمن آگاهی از میزان دقیق عرضه شما ، برای تولید محصول خود یک برنامه ریزی دقیق انجام دهیم که این موضوع متاسفانه از سوی شرکت جم قابل پیش بینی نیست و دوسال است که از طرف این پتروشیمی  ، وعده تولید گرید مشکی و PE100 داده شده ولی متاسفانه به هیچ کدام از این وعده ها عمل نشده است و این اتفاق باعث سردرگمی تولیدکنندگان شده است

مهندس محسن جمالیان در ادامه با انتقاد از وضعیت بسته بندی مواد اولیه افزود: در حال حاضرمحصولی مثل آجر در داخل پالت بسته بندی می شود اما بسته بندی نامناسب پلی اتیلن گرید لوله برای مصرف کنندگان هزینه های زیادی در بر دارد  و این مواد ، موقع پیاده سازی در کارخانه با ریزش مواجه می شود و بطور کلی وقتی که قرار است برمبنای قیمت جهانی ، مواد من تولیدکننده محاسبه شود ، آن محصول باید یکسری استاندارد ها را از لحاظ  تاییدیه های بین المللی ، بسته بندی و کیفیت مطلوب ، دارا باشد.

در ادامه صحبت ها مهندس عباسی خاطر نشان کرد: در صورت عدم بروز مشکل ، به تولیدکنندگان این حوزه اطمینان خاطر می دهیم که این عزیزان روی عرضه صدهزار تنی این محصول توسط امیرکبیر ، حساب کنند و شما می بینید که تا قبل از بروز این مشکل فنی ، ما با 2000الی3000 تن بصورت هفتگی در بورس کالا حضور داشتیم.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان  لوله و اتصالات پلی اتیلن ، در روز دوم نمایشگاه نیز جلسه ای در خصوص عرضه مواد  پلی اتیلن گرید لوله با مدیران پتروشیمی جم ، با حضور تعدادی از اعضای هیأت مدیره و برخی از نمایندگان این صنعت برگزار شد.

همچنین گفتنی است ، یازدهمین دوره ایران پلاست با حضور 23 کشور خارجی (16 کشور از آسیا)، 600 شرکت داخلی در 20 سالن در فضایی بالاتر 35 هزار متر مربع از دوم مهرماه آغاز شده است و امروز چهار شنبه مورخ 5/7/96 بکار خود پایان می دهد.

 

گزارش تصویری

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت