انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

با کاهش کارمزد شرکت بورس موافقت شد/ تعیین قیمت‌های پایه در هفته‌های تعطیل

صبح امروز نوزدهمین جلسه کمیته تخصصی پتروشیمی (ستاد تنظیم بازار) برگزار شد که سه مصوبه مهم داشت.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از اینپیا ، صبح امروز نوزدهمین جلسه کمیته تخصصی پتروشیمی (ستاد تنظیم بازار) برگزار شد که سه مصوبه مهم داشت. در این جلسه بیوک صحاف امین، رئیس هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران و انجمنتولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن حاضر بود.

 در ابتدا مقرر شد آمار مصرف گریدهای پرمصرف پلی‌پروپیلن شیمیایی و نساجی توسط انجمن ملی به کمیته تخصصی پتروشیمی ارائه شود تا با استفاده از این آمار، کف عرضه‌های گریدهای فوق بر اساس «نیاز واحدها» تعیین شود. به این معنا که به جای تعیین کف عرضه به صورت کلی، اکنون گریدهای مختلف به صورت مجزا و تفکیک شده «گرید به گرید» کف عرضه تعیین شود تا به این طریق، از التهابات بازار کاسته شود.

این رویه می‌تواند شائبه مدیریت بازار گریدهای پلی‌پروپیلن توسط پتروشیمی‌ها را نیز کاهش دهد.

به همین دلیل انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران، آمار مصرف این گریدهای فوق را به کمیته ارائه خواهد کرد و دفتر امور صنایع غیر فلزی اقدام به تعیین سهمیه‌ها بر اساس گرید مورد مصرف، می‌کند.

 بحث دیگری که در این جلسه مطرح شد، کاهش و تجدیدنظر در نرخ کارمزد شرکت بورس بود که این موضوع مورد توافق اکثر اعضای کمیته قرار گرفت. البته نماینده بورس کالا و سازمان حمایت با این موضوع به دلیل آنچه که «غیرکارشناسی بودن میزان نرخ کاهشی» می‌دانستند، با این مورد مخالفت کردند اما این موضوع در پایان و تبادل نظر اعضای جلسه، مورد توافق اکثریت اعضا قرار گرفت.

 براساس مصوبه دیگری که در این جلسه صورت گرفت، از این پس اعلام قیمت محصولات پتروشیمی در هفته‌هایی که شنبه و یا یکشنبه آن هفته تعطیل رسمی است، بر اساس نرخ ارز هفته مذکور صورت خواهد پذیرفت. پیش از این، در هفته‌هایی که شنبه و یا یکشنبه تعطیل رسمی داشت، قیمت‌های هفته قبل معتبر بود و قیمت‌گذاری جدید به هفته بعد منتقل می‌شد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت