انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

بخشودگی جرائم مالیاتی

به گزارش روابط عمومی انجمن، مصوبه ای از سوی معاون اول محترم رییس جمهور در زمینه های مختلف از جمله بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات بنگاه های تولیدی که در شش ماهه اول سال 1395 اصل بدهی مالیاتی قطعی خود را پرداخت نمایند، صادر شده که حاوی موارد زیر است

1-  سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات بنگاه های تولیدی که در شش ماه اول سال 1395 اصل بدهی مالیاتی قطعی خود را پرداخت نمایند با رعایت قانون مالیات های مستقیم اقدام نماید.
2- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مکلف است نسبت به انجام موارد زیر اقدام نماید:
الف- تأمین اعتبار لازم از محل اعتبارات مصوب استملاک اراضی برای استفاده از طرح های منتفع از تسهیلات مالی بلند مدت موسسات مالی بین المللی توسعه ای و ارایه گزارشی از عملکرد پروژه های مذکور به هیئت وزیران.
ب- تأمین امکانات مربوط و اختصاص اعتبارات لازم برای ایجاد مراکز بدهی ها و تعهدات دولت مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی و هزینه های حسابرسی مترتب بر این امر جهت تسریع در احصای بدهی های دولت.
پ- اتخاذ تمهیدات لازم برای پرداخت بدهی های دولت به بانک ها و اشخاص حقیقی و حقوقی در بودجه های سنواتی.
ت- منظور نمودن اعتبارات لازم برای خرید کالاهای اساسی مورد نیاز در بودجه های سنواتی بر اساس ضوابط ماده (62) قانون محاسبات عمومی کشور برای جلوگیری از افزایش بدهی های دولت به نظام بانکی.
ث- تأمین تنخواه مورد نیاز برای گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت تسریع در فرایند استرداد حقوق ورودی پرداخت شده برای تولید کالاهای صادراتی.
ج- ارایه آیین نامه ارزش گذاری دانش فنی و خدمات تخصصی مربوط به پروژه های سرمایه گذاری در کشور به هیئت وزیران.
چ- پیش بینی منابع مورد نیاز برای پرداخت نرخ سود شناور اوراق بهادار دولتی در زمان سررسید.
ح- تأمین هزینه های مربوط به اعزام رایزن های بازرگانی به شصت کشور جهان در سال 1395 از محل منابع مصوب مربوط.
3- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است نسبت به انجام موارد زیر اقدام نماید:
الف: تهیه ساز و کار لازم جهت افزایش سهم تسهیلات خرید کالاهای بادوام و خرد تولید داخل کشور حداقل به ده درصد از کل تسهیلات نظام بانکی ظرف یک ماه و ارائه به شورای پول و اعتبار جهت تصویب.
ب- نظارت لازم در مورد مطالبات لاوصول نظام بانکی به نحوی که از طریق وصول مطالبات غیرجاری و همچنین افزایش ذخایر مطالبات مشکوک الوصول، نسبت خالص مطالبات غیرجاری به تدریج به کمتر از پنج درصد برسد.
پ- ارایه برنامه عملیاتی با زمان بندی مشخص در خصوص کاهش نسبت مطالبات غیرجاری بانک ها و همچنین بهبود شاخص اخذ اعتبار (Getting Credit) به هیئت وزیران.
ت- ارایه اصلاحات پیشنهادی به منظور تکمیل سامانه بانکداری یکپارچه و رفع موانع سخت افزاری و نرم افزاری آن ظرف دو ماه به هیئت وزیران به نحوری که زمان تکمیل سامانه فوق به حداقل زمان ممکن کاهش یابد.
4- کلیه دستگاه های دولتی موظفند برای تکمیل پنجره واحد گمرکی و امضای الکترونیکی به منظور فرایند بهبود محیط کسب و کار، با وزارت امور اقتصادی و دارایی همکاری کنند.
5- به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی نیازمند به مواد اولیه ای که توسط سایر تولیدکنندگان، تولید و صادر می شود، وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است با همکاری وزارتخانه های نفت و صنعت، معدن و تجارت ساز و کاری ظرف دو ماه تدوین و ارایه کند که صادرکنندگان یاد شده، تشویق به عرضه فروش داخلی محصولات خود شوند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت