انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

بررسی فرمول و قیمت فروش در کمیسیون بازرگانی انجمن لوله و اتصالات پلی اتیلن

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن؛ یازدهمین جلسه كميسيون بازرگاني انجمن بصورت حضوري و آنلاين در محل انجمن صنفي توليد كنندگان لوله واتصالات پلي اتيلن برگزار گرديد.

دستور این جلسه بررسی فرمول و قیمت فروش بود و اعضا نظرات خود را در خصوص بررسی فرمول و تعیین قیمت فروش مطرح و موضوع مورد کارشناسی قرار گرفت.
در این نشست پیشنهادات متعددی مطرح و مورد بحث قرار گرفت، از جمله:
۱-تعیین قیمت بر اساس شرایط واقعی بازار همراه با سود متعارف، به نحوی که فروش نقدی لوله درب کارخانه با تعیین کارمزد تولید هر کیلو حداقل ۶ هزار تومان به علاوه ۵ درصد قیمت مواد اولیه به عنوان سود (۱۲ دوره گردش سالیانه = ۶۰ درصد سود) در نظر گرفته شود که حدوداً هر کیلو ۵۲ هزار تومان ( بدون مالیات ) محاسبه شده و بابت فروش موعدی هم بابت تامین مالی هر ماه ۴ درصد قیمت مواد اولیه به قیمت اضافه گردد.
۲-پیشنهاد در نظر گرفتن کارمزد هر کیلو ۸۰۰۰ تومان به علاوه ۱۰ درصد سود از هر فروش نقدی ارائه شد.
۳- پیشنهاد تعیین قیمت با سقف آزاد و محدوده ۶۰ هزار تومان ارائه شد .
۴- پیشنهاد کارمزد هر کیلو ۱۰ هزار تومان به علاوه ۱۰ درصد سود از فروش نقدی ارائه شد.
۵-در خصوص اینکه در حال حاضر در بازار برخی استان ها لوله با قیمت هر کیلو ۵ هزار تومان بالاتر از قیمت مواد اولیه به فروش می‌رسد، شرایط فروش بازار لوله بی کیفیت و پیگیری ضمانت اجرایی جهت جلوگیری از این عملیات وجلوگیری از زیان به منافع صنف و کلیه اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین پیشنهاد گردید که ۳۰ درصد مصوبه سال گذشته را تغییر ندهیم و با تفکیک ۲۰ درصد به عنوان هزینه تمام شده به اضافه ۱۰ درصد سود بازرگانی در نظر گرفته شود.
اکثریت اعضا در این جلسه معتقد بودند که اعضا باید سود داشته باشند و با تعیین قیمت پایین یک معیار اشتباه به دست ارگان‌ها نداده و راه را برای برخی تولید کنندگان که خلاف عمل می‌کنند باز نکنیم.
مصوبه:
با توجه به نظر اکثریت حاضر و با تاثیر نظرات اعضا در گروه ، قیمت فروش هر کیلو لوله پلی اتیلن برای سال ۱۴۰۳ تا اطلاع ثانوی بر اساس ۳۰ درصد قیمت میانگین مواد اولیه بورسی ( ترکیب ۲۰ درصد قیمت تمام شده به علاوه ۱۰ سود) در نظر گرفته شد.

این نشست با حضور آقایان بهشتیان رئیس هیئت مدیره، حسین محمدی از گروه صنعتی آب حیات فرتاک، صالحی، صفی زاده از شرکت آبرسانان کرمان، نیک افروز از آبراهه گستر، روشنی، حافظی از پل آب قومس، محمدی پور و خانم ها عدالتی ، گرشاسبی و قاسمی به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت