انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

بررسی نقش دلار در قیمت های جدید پایه/ تعطیلی پایان سال سایت های اعلام قیمت جهانی

تعطیلات پایان سال میلادی 2016 و عدم به روزسانی قیمت، در سایت های جهانی مانند پلیمرآپدیت و پلتز از یک سو و نوسان بالای قیمت دلار در بازار داخلی، ابهام در بازار مواد اولیه پلیمری را دوچندان کرده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، به نقل از اینپیا، با توجه به تعطیلات سال جدید میلادی، وب سایت های معتبر اعلام نرخ های جهانی مواد پلیمری همچون ICIS، Platts و Polymer Update قیمت ها را به روز رسانی نکرده اند. در نتیجه نمی توان گزارش مناسبی از بازارهای جهانی تا اتمام تعطیلات ارائه داد. به نظر می رسد اگر قرار باشد قیمت ها در هفته آتی هم اعلام نگردد، دلار تنها عامل تاثیر گذار بر روند آتی قیمت های پایه در بازار ایران خواهد بود و توصیه می شود که مصرف کنندگان و فعالان بازار مواد پلیمری بیشتر بازار دلار را رصد کرده و بر اساس تغییرات آن سیاست های خرید خود را تنظیم کنند.

 

نمودار سه ماهه اتیلن تا 30 دسامبر 2016

همانطور که مشخص است قیمت این محصول در روزهای پایانی سال 2016 با افت های اندکی مواجه شده است و در مجموع ده روز پایانی سال 2016 با چیزی در حدود 20 دلار کاهش مواجه شده و به قیمت 970 دلار به ازای هر تن رسیده است که با توجه به کاهش تقاضا و افزایش حجم عرضه ها در روز های پایانی سال طبیعی است.

نرخ دلار: نرخ دلار در بازار تهران برابر با 40.233 ریال می باشد، که به نسبت با مبنای محاسبه نرخ های قبلی(39.327 ریال)  906 ریال افزایش را نشان می دهد که برابر با بیش از 2 درصد افزایش است. با توجه به اینکه تعداد روزهای زیادی تا اعلام نرخ های پایه بعدی باقی مانده است نمی توان پیش بینی درستی از نرخ دلار مینای محاسبه بعدی ارائه داد . ولی لازم به ذکر است که میانگین نرخ دلار در 6 روز پس از اعلام نرخ های پایه برابر با 40.653 ریال است که نسبت به نرخ مبنای قبلی 1326 ریال و برابر با بیش از 3 درصد افزایش است. البته توصیه می شود که به خوبی روند دلار بررسی شود زیرا در روز های اخیر و با دخالت دولت و بانک مرکزی دلار روندی نزولی پیدا کرده است و باید دید در 8 روز باقی مانده به اعلام نرخ های جدید چه اتفاقاتی در بازار این ارز رخ خواهد داد.

 

برای اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید.

http://inpia.ir/shownews/6717/

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت