انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

برنامه ساخت بزرگترین انشعاب خط لوله اتیلن غرب در سال 96

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برنامه ساخت بزرگترین انشعاب خط لوله اتیلن غرب به طول حدود 140 کیلومتر، اعلام کرد: امسال ساخت خط لوله انشعاب دنا برای پتروشیمی گچساران و دهدشت آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی اپیک ،علی محمد بساق‌زاده با اشاره به برگزاری مناقصه  جدید برای  ایجاد انشعابی از خط لوله اتیلن غرب، گفت: در حال حاضر خط لوله اتیلن غرب از عسلویه تا مهاباد در مدار بهره برداری قرار دارد و پیش بینی می‌شود امسال عملیات ساخت و اجرای پروژه انشعاب خط لوله اتیلن از گناوه (مظفری) تا گچساران و از گچساران تا دهدشت آغاز شود.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: با توجه به اینکه پروژه گچساران و بید بلند دو دارای پیشرفت فیزیکی بالای 30 درصد هستند، توضیح داد: یکی از برنامه‌هایی که مد نظر قرار گرفته مبنی بر این است که پروژه‌هایی که در مسیر خط لوله اتیلن غرب هستند، اگر پیشرفت آنها از 30 تا 40 درصد بگذرد، خط لوله خوراک آنها هم تاسیس شود تا همزمان با راه اندازی واحد، خط لوله خوراک آن هم بهره برداری شود.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه شاخه جدید خط لوله اتیلن غرب از گناوه تا گچساران 56 تا 60 کیلومتر و از گچساران تا دهدشت هم حدود 70 تا 80 کیلومتر وسعت دارد، اظهار داشت: در مسیر این خط لوله دو ایستگاه کمپرسور هم باید طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شود که یکی نزدیک به گناوه و دیگری در گچساران، که بتواند خوراک پتروشیمی گچساران و هم خوراک خط را بتواند به مصرف کننده‌ها منتقل کند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه هم اکنون فرآیند انجام مناقصه ساخت خط لوله و ایستگاه‌های تقویت فشار آن آغاز شده است، بیان کرد: پیش بینی می شود تا سه ماه آینده پیمانکار ساخت این شاخه و انشعاب خط لوله اتیلن غرب مشخص شده و عملیات اجرایی هم آغاز شود.

بساق‌زاده در خصوص وضعیت تامین منابع مالی این پروژه هم توضیح داد: باتوجه به پیش بینی که قبلا در بودجه خط لوله اتیلن غرب شده، مشکل خاصی در تامین بودجه ساخت این خط لوله نخواهیم داشت و معمولا 50 درصد آن از بودجه‌های عمرانی و 50 درصد از طریق منابع داخلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی تامین خواهد شد.

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت