انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

برگزاری دهمین جلسه کمیسیون بازرگانی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن؛ دهمین جلسه كميسيون بازرگانی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن در تاریخ ششم خرداد ماه بصورت حضوری و آنلاين برگزار گرديد.

دستورات این جلسه بدین شرح بود:

موضوع اول انتخاب دبیر کمیسیون،  موضوع دوم بررسی نحوه حضور و به روز رسانی و تکمیل اعضای کمیسیون، موضوع سوم بررسی فرمول و قیمت فروش و موضوع چهارم بررسی چگونگی الزام به رعایت کف قیمت تعیین شده توسط اعضا و ضمانت‌های اجرایی آن.

مصوبات جلسه:

۱-رای گیری درخصوص انتخاب دبیر کمیسیون انجام پذیرفت و تمامی اعضای حاضر آقای صفی‌زاده را به عنوان دبیر کمیسیون معرفی و به دلیل داشتن روحیه همکاری و هم‌افزایی بین اعضا و همچنین اشراف به موضوعات و رعایت اصول اخلاقی و بی‌طرفی جناحی به ایشان رای داده و انتخاب نمودند.

۲- در خصوص تکمیل اعضای کمیسیون مقرر گردید در ۲ بخش این موضوع پیگیری و عملیاتی گردد:

الف: درخواست از سایر اعضای حاضردرگروه واتساپی که در رای‌گیری شرکت نکرده و تمایل به حضور هم ندارند به جهت خارج شدن از گروه واتس اپی و نهایتاَ اقدام توسط آقای صفی‌زاده در این خصوص.

ب: تکمیل اعضا و عضوگیری با پیش شرط حضور فعال و مستمر اعضا با داشتن روحیه همکاری . همچنین مقرر گردید هم از مناطق یازده‌گانه و انجمن‌ها یک نماینده در کمیسیون حضور داشته باشند و هم سایر اعضا، خود یا نماینده رسمی و تام الاختیار خود را که هم در زمینه تخصصی اشراف داشته باشند و هم اختیارات لازم را برای اعلام نظر و رای دادن داشته باشند، جهت حضور در کمیسیون معرفی نمایند.

شرح جلسه

۳- در خصوص برسی فرمول و قیمت فروش، بحث مفصلی هم در حوزه بازرگانی و شرایط موجود بازار و هم در حوزه مالی جهت تعیین حداقل قیمت ساخت هرکیلو لوله پلی ‌اتیلن در سال جاری به علاوه محاسبه سود حاصل از عملیات و همچنین سود بابت سرمایه ثابت مطرح شد و چندین فرمول به صورت قیمت ثابت یا درصدی و یا ترکیبی مورد بررسی قرار گرفت. به طور مثال کارمزد ساخت از هر کیلو ۵ هزار تومان تا ۷ هزار تومان، سود حاصل از عملیات ۳ تا ۵ درصد قیمت مواد اولیه، سود بابت سرمایه ثابت ۵ تا۱۰ درصد قیمت مواد اولیه که نهایتاَ مقررگردید اعضا مجدداَ این موضوع را نه بر اساس شرایط حاضر بازار بلکه با دید تولید لوله با کیفیت همراه با سود معقول و منفعت اعضا و صنف بررسی تخصصی‌تر کرده و با به اشتراک گذاشتن موارد طی هفته جاری در گروه کمیسیون، در جلسه بعدی تعیین تکلیف و مصوب گردد.

۴-در خصوص بررسی الزام به رعایت کف قیمت و ضمانت‌های اجرایی آن، مفاد اساسنامه حاضر بررسی شد و مقرر گردید امکان تغییر قانونی در اساسنامه در این خصوص مورد بررسی قرار گیرد و همچنین مصوبه هیئت وزیران درخصوص اقدامات ضد قیمت شکنی ( دامپینگ ) هم مورد بررسی قرار گرفته و از سازمان حمایت هم مشورت یا نظر اخذ شود تا پس از کار کارشناسی و جمع بندی در دستور کار جلسات بعد قرار گیرد.

لازم به ذکر است این جلسه با حضور آقایان بهشتیان رییس هیئت مدیره، حسین محمدی از گروه صنعتی آب حیات فرتاک آقای صالحی-آنلاین، صفی زاده
از شرکت آبرسانان کرمان – آنلاین، نیک افروز از شرکت آبراهه گستر – آنلاین، روشنی – آنلاین، دارابی- آنلاین، محمدی پور- آنلاین از شرکت رسا لوله تشکیل شد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت