انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

بیش از چهار هزار هکتار از زمین های کشاورزی روانسر به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شده است

مدیر جهاد کشاورزی روانسر گفت: از ابتدای اجرای طرح سیستم های آبیاری تحت فشار تاکنون، بیش از چهار هزار و 389 هکتار از زمین کشاورزی روانسر به این سیستم ها مجهز شده است.

کامران کریمی افزود: در سال های 84 و 85 تنها سه هکتار از زمین های کشاورزی روانسر به سیستم های تحت فشار مجهز بود که امروز مرز چهار هزار و 300 هکتار را طی کرده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال 92 تا پایان سال 95 در یک هزار و 216 هکتار از اراضی این شهرستان سیستم های آبیاری تحت فشار اجرا شده است.
مدیر جهاد کشاورزی روانسر با بیان اینکه در سه ماه نخست سالجاری در 103 هکتار از مزارع کشاورزی روانسر این طرح اجرا شده اضافه کرد: اجرای 15 طرح دیگر در 79 هکتار از اراضی روانسر در حال اجراست.
کریمی، جلوگیری از رشد بی‌ رویه علف‌های هرز، کاهش آفات و امراض، امکانپذیر شدن آبیاری در اراضی شیبدار، جلوگیری از فرسایش بی‌ رویه خاک، کنترل ‌پذیر شدن میزان برداشت آب از منابع آبی و سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه را از مزایای آبیاری به روش تحت فشار برشمرد و افزود: با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار علاوه بر افزایش متوسط بهره‌ وری هر مترمکعب آب مصرفی، هزینه‌های تولید نیز کاهش می‌یابد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت