انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

تجلیل از کارآفرینان برتر کشور در جشنواره «امین الضرب»

دومین جشنواره تجلیل از کارآفرینان بخش خصوصی و پیش کسوتان عرصه اقتصاد به مناسبت یکصد و سی چهارمین سالگرد تاسیس اتاق بازرگانی تهران با اعطای تندیس″امین الضرب” به برگزیدگان در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در جشنواره امسال علاوه بر صدها نفر از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و مدیران بنگاه های بزرگ تولیدی کشور، وزرای امورخارجه، صنعت و جهاد کشاورزی حضور داشتند.‌محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت هنگام اعطای نشان ” امین الضرب” به کارآفرینان برگزیده گفت: امروز هم کسانی در جامعه هستند که پا جای پای امین‌الضرب گذاشته‌اند و چه در دوران تحریم و چه در دوران پسا برجام اقدامات ارزنده ای انجام داده و در رونق و رکود از تلاش باز نایستاده‌اند.‌وی گفت: حاج امین‌الضرب و پسرش جامع نگر بودند و به موضوع تجارت و صنعت به تنهایی نپرداختند و حتی اقدام به چاپ بحارالانوار کردند و وجهه سیاسی آنها در کنار کمک‌هایی که به مردم در دوران قحطی کردند، بارز است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: حتی این دو بزرگوار با اندیشه پویای سید جمال الدین اسدآبادی همراه بودند و فشارهای زیادی از حکومت وقت به دلیل این مسئله در آن دوران به آنها وارد می‌شد. ‌مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی هم با اشاره به ظرفیت های قابل تقدیر انسانی در بین فعالان بخش خصوصی گفت: با وجود استعدادهای انسانی فراوان و توانمندی های اقتصادی کشور باید به آینده امیدوار بود و نباید از مشکلات مأیوس بود.‌ وی با اشاره به کمبود آب اظهار داشت: ظرفیت‌های نهفته و جای کار زیادی در بخش کشاورزی با وجود کم آبی وجود دارد. البته سطح زیرکشت نیشکر در این روزها نصف دهه هفتاد شده است، با این وجود تولید دو برابر شده و آب به مراتب کمتر و سطح زیر کشت کمتر است، اما تولید بیشتر است.‌وزیر جهاد کشاورزی به ظرفیت های داخل دریا و سواحل اشاره کرد و افزود: در تولید میگو که در محروم ترین مناطق کشور پرورش می یابد در
۴ سال گذشته از تولید ۱۲ هزار تن به ۳۰ هزار تن دست یافته‌ایم و بازارهای خوبی هم برای آن یافته‌ایم.
دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه هم گفت: امروز هر چه از امنیت، رفاه، توسعه و آرامش در کشور داریم، همه از مردم است و به همین دلیل باید نظر، دیدگاه، انتقاد و اعتراض آنان را با گوش جان بشنویم. مردم ما همانطور که امام رحمه الله فرمود، ولی نعمتان ما هستند و به خاطر همین مردم امروز در جهان سربلند بوده و تنها کشور آرام و امن در منطقه هستیم.
‌وی با اشاره به اینکه مردم خود را از خشونت و از برهم زدن کشور جدا کردند و می‌کنند و هیچ‌گاه در کنار خشونت نخواهند ایستاد، خطاب به فعالان اقتصادی حاضر در این آیین با بیان اینکه مردم و شما نمایندگان مردم، همواره از ما جلوتر بوده و هستید، سوابق روابط سیاسی ایران با برخی کشورها را یادآور شد و گفت: روابط سیاسی بخش کوچکی از روابط تجاری کشور بوده و تجار و بازرگانان پیشگام در انتقال فرهنگ ایرانی، دیدگاه‌های ایران و انتقال دین و مذهب و آیین و مرام کشورمان بوده اند.
ظریف با اظهار اینکه نقش بخش خصوصی در گذشته و نقش کارآفرینان در آینده کشور، نقش برجسته ای بوده و خواهد بود، خاطرنشان کرد: آنچه به مردم نفع می‌رساند و به بهبود اقتصادی مردم کمک می کنند، عمل صالح است که می ماند.
به گزارش خبرنگار ما، امسال نشان
امین الضرب” به ترتیب به خانواده شهید عباسی از شهدای هشت سال دفاع مقدس، علی اصغر حاجی بابا پیشکسوت اقتصادی کشور با بیش از ۷۰ سال فعالیت صنعتی و کارآفرینی و مدیرعامل شرکت شوفاژ کار ایران و پارس متال، علینقی خاموشی رئیس اسبق اتاق بازرگانی ایران، منصوره اتحادیه پژوهشگر اقتصادی و مترجم زندگینامه محمد حسن امین الضرب، محمد علی رجالی پیشکسوت اقتصادی با بیش از چهار دهه فعالیت صنعتی و بنیانگذار شرکت ظریف مصور، محمد رضا رستمی مدیر عامل شرکت مارال صنعت جاوید یکی از نخستین صادر کنندگان ماشین آلات سنگین و کشنده ایران، حسام آرمندهی خالقی استارتاپ جهانی کافه بازار و سایت دیوار با بیش از ۳۳ میلیون کاربر و هاله حامدی فر مدیر عامل شرکت دارویی سیناژن تقدیم شد.
همچنین در این مراسم تندیس امین الضرب به پاس بیش از چهار دهه فعالیت اقتصادی و ایجاد اشتغال برای ۱۴ هزار نفر از جوانان کشور به ایوب پایداری بنیانگذار گروه میهن با ۵۰ میلیون دلار صادرات سالانه، مهدی فضلی مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ با بیش از دو دهه فعالیت مدیریتی و صنعتی و ایجاد ۱۷ هزار نفر اشتغال و دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به پاس تلاش برای بهبود دیپلماسی اقتصادی ایران در سالهای اخیر تقدیم شد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت