انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

تخفیف ۱۰ درصدی برای تعهد ارزی صادرکنندگان

معاون وزیر صمت گفت: بر اساس مصوبه جدید، به صادرکنندگان از ۱۳۹۸.۱.۱ تا پایان ۱۴۰۰ تخفیف ۱۰ درصدی برای ایفای تعهد ارزی داده‌ایم.

حمید زادبوم امروز در نشستی خبری، اظهار داشت: از فروردین سال ۹۷ و بنا به تصمیم شورای هماهنگی سران قوا، صادرکننده موظف به بازگشت ارز حاصل از صادرات شد و در همان سال نیز ضوابطی از سوی بانک مرکزی و کمیته ماده ۲ (رئیس‌کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزاری صمت، نفت و اقتصاد) ابلاغ شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در تیر ماه سال ۹۹ بخشنامه‌ای صادر شد که مبنای بازگشت ارز صادراتی میزان عرضه ارز در سامانه نیما بود. پس از اعتراض به این موضوع در آبان ۹۹ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مصوبه ۱۷۷ را صادر کرد که بر مبنای آن علاوه بر ارائه در نیما، ایفای تعهد از طریق واردات در برابر صادرات نیز بعنوان یکی از کانال‌های رفع تعهد ارزی به رسمیت شناخته شد.

وی ادامه داد: در ادامه نیز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ مصوبه ۲۱۴ را ابلاغ کرد که جایگزین مصوبه ۱۷۷ شد که تکمیل کننده مصوبه ۱۷۷ است. همچنین کمیته ماده ۲ نیز موضوع تسهیل ایفای تعهدات ارزی را تصویب کرد که تکمله همان مصوبه ۲۱۴ است.

زادبوم گفت: در واقع در حال حاضر ۲ مصوبه برای ایفای تعهدات ارزی داریم که یکی مصوبه ۲۱۴ است که بیشتر روی صادرات تمرکز دارد و یکی هم تکمله کمیته ماده ۲ است که بیشتر رویکرد وارداتی دارد.

معاون وزیر صمت افزود: از مهم‌ترین مباحث این مصوبات تعیین تکلیف تعهد ارزی سال ۹۷، تعیین تکلیف میزان تعهد ارزی صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، تعیین تکلیف سهمیه و تعهد ارزی مرزنشینان و پیله‌وران و تخفیف ۱۰ درصدی به کلیه صادرکنندگان است؛ بر این اساس از یک فروردین سال ۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۰ تعهد ارزی بر مبنای ۹۰ درصد صادرات افراد خواهد بود.

منبع : مهر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت